اینترنت در اتوبوس‌

با توجه به این که زمان زیادی از وقت مردم دنیا در اتوبوس‌ها می‌گذرد، برخی افراد از این زمان برای مطالعه استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۷۶۳۵۶

براساس طرحی جدید در شهر مادرید اسپانیا برای اولین بار در دنیا، اینترنت بی‌سیم از طریق ارتباط Wi-Fi  و به صورت رایگان در اتوبوس‌های این شهر از ژوئن سال جاری عرضه خواهد شد و به این ترتیب شهروندان مادریدی می‌توانند طی سفر درون‌شهری خود با اتوبوس به جستجو در اینترنت و مرور صفحات وب مشغول شده و بدون کوچک‌ترین هزینه‌ای با استفاده از تلفن یا رایانه همراه خود به دریافت و ارسال ایمیل بپردازند و حتی از طریق سیستم تلفن اینترنتی شرکت skype  با تمام دنیا ارتباط تلفنی برقرار کنند.

طرح اینترنت رایگان در اتوبوس‌ها را شرکت اسپانیایی تا سال 2011 اجرا خواهد کرد. نصب سرویس آنلاین بی‌سیم روی اتوبوس‌ها طی 2‌ماه آینده آغاز شده و تا سال 2010 کل خطوط اتوبوس مادرید به این سیستم مجهز خواهند بود.

 ویندوز هفت‌

از نوامبر 2006 نسخه آزمایشی جدیدترین سیستم عامل شرکت مایکروسافت به نام ویندوز ویستا عرضه شد و از ژانویه 2007 به صورت رسمی در اختیار عموم قرار گرفت.

شرکت مایکروسافت با‌توجه به این که کاربران جهان از ویندوز ویستا استقبال زیادی نکردند به نظر می‌آید که تصمیم به عرضه نسخه 7 ویندوز خود کرده و این سیستم عامل را زودتر از پیش‌بینی‌ها روانه بازار خواهد کرد.

ویندوز 7 با نام ویندوز وینا‌ (Vienna)  طی اعلام رسمی شرکت مایکروسافت قرار شد که در سال 2010 یعنی 3 سال بعد از ویندوز ویستا عرضه شود، اما به گفته بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت این ویندوز می‌تواند زودتر از پیش‌بینی‌ها و در سال 2009 وارد بازار شود. گفته می‌شود این ویندوز با تجهیزاتی چون کنسول‌های بازی، ابزارهای چندرسانه‌ای و دیگر دستگاه‌‌هایی که در آنها از پردازنده‌های سازگار با 86 X استفاده شده است سازگار خواهد بود.

 سعیده  ستوده‌نیا  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها