بعد از سلام

خوبی در خون بهار

از قدیم و ندیم گفته‌اند سالی که نکوست از بهارش پیداست، به همین خاطر در زمان‌های خیلی قدیم مردم یک دستگاهی اختراع کرده بودند که با آن می‌توانستند میزان خوبی بهار را اندازه بگیرند و بعد با انجام یک سری معادلات خیلی خیلی پیچیده، به این نتیجه برسند که چه اندازه نیکویی در خون سال جدید وجود دارد، البته از آنجایی که سال‌ها هم در آن ایام خیلی شوخ و سرحال بوده‌اند، مدام هوس می‌کرده‌اند که دانشمندان رشته «سنجش خوبی بهار و نیکویی سال» را مدام سر کار بگذارند و بعد که عمرشان تمام شد، در دل تاریخ برای سایر سال‌های رفته تعریف کنند که چه پالتیکی زده‌اند و دانشمندان دانشگاه‌های دولتی و آزاد، غیرانتفاعی و انتفاعی، روزانه و شبانه، پیام نور و...آن زمان‌ها را چطوری سر کار گذاشته‌اند. بعد هم به اتفاق سال‌های رفته دیگر هر و کری راه می‌انداختند که نگو و نپرس.
کد خبر: ۱۶۵۴۲۴
در این بین اما بودند افراد زبلی که از فرط زبلی دست زبل خان را هم بسته بودند و نه از سال‌ها پالتیک می‌خوردند و نه از باران‌های نوبهاری. آنها آنقدر در کار خودشان خبره بودند که تازه به سال‌ها هم پالتیک می‌زدند و طوری حالشان را می‌گرفتند که نگو.مثلا در کتاب «نهایت الثار» خواجه محمد ابواحمد نقل شده که سالی در شهری نزدیک همین تهران خودمان یک دانشمند خبره در اندازه‌گیری و سنجش خوبی بهار و نکویی سال دماری از روزگار یک سال مکار در آورده که نگو نپرس، البته در توضیح این واقعه در این کتاب چیز دیگری نوشته نشده است.

اما غرض از نگارش این مطلب نه پرداختن به همه چیز دانی پیشینیان ما، بلکه احیای این دانش از دست رفته است.

شما خیلی راحت می‌توانید از طریق یک دو دو تای ساده به این مهم دست بیابید که بهار خوب است یا نه، اگر به این نتیجه رسیدید که بعد می‌توانید از روی میزان خوبی و درصد وجودی‌اش در خون بهار بفهمید که چقدر (ممکن است) نکویی در خون سال وجود داشته باشد.
اما روش‌ها:

1-  جیب آدم ربط اساسی و مهمی با نکویی سال دارد، اگر وضع جیبتان خوب نیست.
لطفا ادامه مطلب را نخوانید.

2-  کار هم از آن چیز‌هایی است که به خودی خود، بود نبودش می‌تواند یک سال را کامل تحت‌الشعاع قرار دهد چه برسد به این که....
 3-  بنزین هم برای خودش حالا به یکی از مهم‌ترین مولفه‌های عید تبدیل شده، می‌گویند اگر بنزین زیاد باشد، نشانه نعمت است و اگر کم نشانه رفتن نکویی از سال.

4-  هر چه فکر می‌کنیم چیز دیگری جز اینها که گفتیم یافت نمی‌شود (البته فقط به خاطر وجود خطی قرمز رنگ وگرنه تا دلتان بخواهد مورد برای نوشتن و گفتن هست، اما ما از آنجایی که خیلی خوبیم، همه آنها را بی‌خیال می‌شویم تا راحت و بی‌درد سر به کار و بارمان برسیم، پس فعلا همین را داشته باشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها