مستندهای نوروزی سیما

جام‌جم: سه مجموعه مستند از محصولات مرکز مستندسازی سیما تحت عناوین «تالاب‌های ایران»، «آب در ایران» و «معماری در هزاره» در ایام نوروز و از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. «تالاب‌‌های ایران» عنوان مجموعه برنامه مستندی است که در 7 قسمت 26 دقیقه‌ای تولید شده است. «تالاب‌های ایران» ‌روایت مستندی است که به بررسی تالاب‌‌های مونترو ایران،‌ تاثیر آن بر زندگی مردم محلی و عوامل تخریب و آلودگی آنها می‌پردازد. در این مجموعه برنامه به هفت تالاب مونترو، شامل: تالاب بختگان، تالاب انزلی، تالاب‌های (هامون پوزک، هطرمند و صابری)،‌ تالاب‌های (آلاگل، آلهاگل و آبی‌‌گل)، تالاب شادگان و تالاب ارومیه پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۱۶۵۰۸۷
«آب در ایران» عنوان مجموعه برنامه مستند دیگری است که در 4 قسمت 30 دقیقه‌ای تولید شده است. مجموعه مستند «آب در ایران» با هدف بررسی وضعیت آب در اقصی نقاط کشور به راه‌های مقابله با بحران کم آبی و مصرف بهینه می‌پردازد.

«معماری در هزاره» مجموعه برنامه مستندی است که در 4 قسمت 25 دقیقه‌ای تولید شده است. مستند «معماری در هزاره» به بررسی آثار حیرت‌انگیز معماری در 10 قرن اخیر که گواه تمدن بی‌نظیر ایرانی است، می‌پردازد. «معماری در هزاره» حکایت مستندی است از نقش‌ها و ساختارهای عجیب هندسی در ابنیه‌های شگرف که ناشی از خلاقیت، ابتکار و دانش معماری ایرانی در خلق شاهکارهای بی‌نظیر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها