انگلیس و امریکا برای ابقای مشرف توطئه چینی می کنند

احزاب پاکستانی زیر تیغ

انگلیس و ایالات متحده از سوی احزاب اپوزیسیون دولت پرویز مشرف ، رئیس جمهور پاکستان به مداخله در امور داخلی این کشور با هدف جلوگیری از سقوط دولت مشرف پس از شکست حزب وی در انتخابات پارلمانی اخیر متهم شده اند. به گزارش روزنامه تایمز لندن ، دو حزب مردم و مسلم لیگ شاخه نواز به دنبال ملاقات های محرمانه نمایندگان امریکا و انگلیس در اسلام آباد، پایتخت پاکستان با رهبران احزاب پیروز انتخابات از اعمال فشارهای واشنگتن و لندن برای جلوگیری از سقوط دولت مشرف خبر دادند.
کد خبر: ۱۶۲۰۸۳

رابرت برینکلی ، کمیسیونر عالی انگلیس در پاکستان پنجشنبه هفته گذشته با آصف علی زرداری ، رهبر حزب مردم که در انتخابات پارلمانی اخیر حایز بیشترین آرائ شد، ملاقات کرده بود. او سپس روز جمعه به دیدار نواز شریف ، رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز رفت که پس از حزب مردم حایز بیشترین آرا در انتخابات پارلمانی شده و شریک دولت ائتلافی حزب مردم تلقی می شود.

آنه پترسون ، سفیر امریکا در اسلام آباد هم روزهای چهارشنبه و جمعه هفته گذشته با زرداری و شریف دیدار کرده بود. پترسون در ادامه با رهبر حزب عوامی ملی ، شریک احتمالی دولت ائتلافی جدید پاکستان رایزنی کرده و عاقبت روز گذشته به کاخ ریاست جمهوری پایتخت رفت تا با مشرف گفتگو کند.

ملاقات های مشکوک

در حالی که مقامات کنسولی امریکا و انگلیس در پاکستان اصرار دارند این ملاقات ها کاملا رسمی و متعارف بوده اند و تلاش برای جلوگیری از اقدام احزاب مخالف برای عزل مشرف که قدرت را در سال 1999میلادی با کودتایی بدون خونریزی به دست گرفت ، تکذیب کرده اند ولی چهره های شاخص احزاب اپوزیسیون نسخه ای کاملا متعارف را از محتوای این دیدارها ارائه داده اند.

گفته می شود پترسون و برینکلی در ملاقات های خود با رهبران احزاب پاکستان از آنها خواسته اند از خیر استیضاح مشرف و بازگرداندن قاضی افتخار چودری ، رئیس سابق دیوانعالی پاکستان بگذرند.

معامله پنهانی مشرف و امریکایی ها

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز روز جمعه گذشته از توافق محرمانه مشرف با امریکایی ها خبر داد که در چارچوب آن به نیروهای امریکایی اجازه داده شده حملات خود علیه تروریست های مخفی شده در خاک پاکستان را با هواپیماهای بدون سرنشین شدت بخشند.

کشورهای غربی که نگران قدرت گرفتن شریف هستند که به داشتن رابطه ای نزدیک با گروه های افراطی و همچنین عربستان سعودی متهم است به ظاهر در حال مقدمه چینی برای تضعیف دولت آینده پاکستان و فراهم آوردن زمینه باقی ماندن مشرف در جایگاه خود به عنوان رئیس جمهور هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها