نخست وزیر اوکراین اعلام کرد کشورش تسلیم تهدید شرکت «روس اوکر انرگو» واسطه گازپروم روسیه و اکراین ، مبنی بر قطع صادرات گاز به اکراین در صورت عدم پرداخت بدهی های قبلی به روسیه ، نخواهد شد.
کد خبر: ۱۵۹۴۷۷
یولیا تیموشنکو پس از نشست فوق العاده هیات وزیران در کی یف ، به روزنامه نگاران گفت : تا زمان سفر آتی خود به مسکو در 21فوریه (دوم اسفند) زیر بار اتمام حجت شرکت روس نخواهد رفت و این بدهی را پرداخت نمی کند. در همین حال ، گازپروم اعلام کرده نرخ گاز تحویل شده به اکراین از اول ژانویه 2008، 315 دلار خواهد بود.

براساس اعلام شرکت روس ، جمع بدهی اکراین بابت قیمت جدید و دو ماه قبلی سال گذشته 1.5 میلیارد دلار بوده و «روس اوکر انرگو» این مبلغ را به گازپروم تحویل نداده است.

گازپروم به بستن شیرهای گاز اکراین در ساعت 10امروز (سه شنبه) تهدید کرده ، اما به گفته تیموشنکو که به مذاکره با سرگئی ایوانف معاون اول نخست وزیر روسیه استناد کرده ، مسکو چنین اقدامی نخواهد کرد.

ژانویه سال 2006در موقعیت مشابهی ، به دلیل بدهی گازی اکراین به روسیه ، صادرات گاز به آن کشور متوقف شده بود که این موضوع بحران انرژی در بخش هایی از اروپا را به دنبال داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها