هفته دوم بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران

شکست استقلال مقابل فولاد خوزستان / پنالتی در جواب پنالتی!

مرد نکونام نمی‌رود هرگز!

اگر فکر می‌کنید استقلال با بازگشت دوباره جواد نکونام به آرامش رسیده، حتما از اوضاع این تیم خبر ندارید. سرمربی آبی‌ها که بعد از تساوی با نساجی، امید داشت دربی را ببرد و به تمام حواشی یک ماه گذشته پایان دهد،در میان بهت تماشاگران استقلال، با ارائه یک بازی ضعیف، مغلوب رقیب همشهری خود شد.
کد خبر: ۱۴۷۴۵۵۰
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش
مرد نکونام نمی‌رود هرگز!
 
دراین مسابقه جواد نکونام زمانی بی‌تجربه‌تر از هر زمان دیگری و در شمایل یک بازنده بزرگ ظاهر شد؛ وقتی نتوانست در زمان تعویض‌های طلایی گاریدو، تصمیم درست بگیرد. درست وقتی که بعد از گل پرسپولیس، رامین رضاییان را بیرون کشید و تاکتیک تیمش را روی ارسال از کناره‌ها گذاشت؛ شب تلخ نکونام با قابی از او که تنها روی نیمکت نشسته بود، به پایان رسید. 
راویان می‌گویند در رختکن استقلال او عبوس‌تر از هر زمان دیگری بود؛ آن‌قدر که بازیکنان جرات نداشتند به سمتش بروند. نکونام امسال در رختکن تیمش شبیه برنده‌ها نبود، بلکه فشارهای ناشی از حواشی باعث شد تا اخلاقش تغییر کند و مقابل بازیکنان بایستد. بازیکنانی که فصل گذشته سر خود را به خاطر نکونام جلوی توپ می‌گذاشتند‌؛ این فصل ‌گفتند: «رفتار او عوض شده.» 
کسی از جزئیات رختکن استقلال خبر ندارد الا نکونام و بازیکنانش. گویا او به چند بازیکن شدیدا حمله کرده و بعد به گونه‌ای حرف‌هایش را به پایان رسانده که جمع آنها را ترک خواهد کرد. چهارشنبه شب با خبر «استعفای نکونام» به پایان رسید ولی هیچکس باور نداشت؛ چون تحلیل این کار او انتشار خبر برای جلوگیری از تجمع هواداران مقابل در باشگاه بود، اما طرفداران شاکی پنجشنبه صبح مقابل در باشگاه تجمع کردند و به جواد نکونام تاختند. ویدئوهایی که به دست این مربی رسید تا پنجشنبه‌شب نامه خداحافظی‌اش را منتشر کند و در این نامه دوباره دلخور باشد اما نکته‌ای که اکثرا به آن توجه نکردند، این بود: «خداحافظی بدون تشکر از بازیکنان استقلال!» نکونام حتی از پیشکسوتان حامی‌اش که در این یک سال و خرده‌ای همه جوره پشتیبانش بودند، تشکر نکرد. تحلیل عده‌ای این بود که سرمربی استقلال در هماهنگی با احمد شهریاری چنین نامه‌ای را منتشر کرده که بعد از اتفاقات دیروز، نزدیک به واقعیت بود. تمرین استقلال قبل از سفر به قطر ساعت ۱۶ روز گذشته برگزار شد. هیچ یک از بازیکنان یا عضوی از کادر فنی نمی‌دانست نکونام در محل تمرین حاضر می‌شود یا نه؟
حتی مسئولان باشگاه هم بی‌خبر بودند.یکی ازرسانه‌ها خبر داد جوادنکونام جواب تماس‌های مسئولان رانمی‌دهد. اما احمد شهریاری، رئیس هیات مدیره استقلال تصمیم تازه‌ای گرفت و همراه چند پیشکسوت به خانه نکونام رفتند تا این مربی را برای بازگشت قانع کنند. اقدام آنها جواب داد و دقایقی بعد از شروع تمرین استقلال خبر رسید نکونام پذیرفته که در سفر به قطر تیمش را همراهی کند. 
     
نکونام در برزخ
نکونام در برزخ. شاید این بهترین و کامل‌ترین تیتری باشد که می‌تواند شرایط این روزهای او را توضیح دهد. سرمربی استقلال که فصل گذشته خود را وقف بازیکنانش کرده بود تا بتواند از آنها بازی بگیرد، در فصل جدید کلا تغییر رویه داده و به گفته خیلی‌ها آن آدم سابق نبود. نکونام نتوانست رابطه خود را با بازیکنانش تقویت کند. از خریدهای جدید هم فقط رامین رضاییان و اندونگ در حد و اندازه‌های استقلال ظاهر شدند که البته همین حالا معلوم نیست بعد از تعویض غیرمنتظره رامین بعد از پنالتی دادن در دربی، این رابطه همچنان خوب باشد یا نه. گویا نکونام از اکثر خریدهای تیم راضی نیست و حتی این نارضایتی را به شکلی نشان داده است. از سویی بعضی از بازیکنان قدیمی تیم هم رابطه شکرآب شده‌ای با این مربی دارند. همین موضوع یکی از مسائلی بود که باعث تردید نکونام شد اما در نهایت او این تردیدها را کنار گذاشت. 
     
نکونام تغییر می‌کند؟ 
نکونام بعد از ظهر دیروز در یک جمع‌بندی‌ نهایی به این نتیجه رسید که اگر استقلال را ترک کند، مانند اسلافش دیگر راه بازگشتی برای او وجود نخواهد داشت، پس بهترین راه حل این است که یک بازی دیگر فرصت بگیرد تا خودش را ثابت کند. امید نکونام به این است که دیدار با السد را ببرد و یک هفته دیگر فرصت بخرد. هفته به هفته جلو برود تا شاید اوضاع برای تیمش دگرگون شود. البته عده‌ای معتقدند او اشتباه می‌کند چون تیمش به لحاظ روحی و روانی موقعیت خوبی ندارد و بازیکنان نمی‌توانند با نکونام ارتباط برقرار کنند که اگر این‌طور باشد، بنابراین حاصل سفر به قطر هم شکست خواهد بود، مگر این‌که سرمربی استقلال رفتارش را تغییر دهد و همه چیز را از صفر شروع کند. آنچه مشخص است رابطه او با بازیکنانش به شدت آسیب دیده و به راحتی قابل ترمیم نیست. نکونام خوب می‌داند اگر می‌خواهد برنده باشد باید تیمی یکدل و متحد بسازد، نه تیمی که بازیکنان دل خوشی از او ندارند. این‌طور که پیداست سرمربی استقلال در فصل جاری اصلا پیگیر مشکلات بازیکنان نبوده و ترجیح داده خودش را وارد مسائل آنها
 و باشگاه نکند. 

قرار بود سمیعی برکنار شود!
آیا آرامش به استقلال بازمی‌گردد؟ فعلا که فضای مجازی شدیدا علیه سرمربی استقلال است. خبر بازگشت دوباره او با واکنش منفی طرفداران این باشگاه مواجه شده، به شکلی که دوباره در صفحه رسمی باشگاه پیام‌هایی بد و منفی برای شهریاری و نکونام نوشته‌اند. هواداران استقلال خواهان اخراج همزمان این دو با سمیعی هستند. مدیرعامل استقلال هم که قرار بود بعد از دربی برکنار شود و حتی هیات مدیره هم تصمیم خود را در این باره گرفته بود با نامه خداحافظی جواد نکونام تمام معادلات بهم ریخت تا جایی که یکی از اعضای هیات مدیره استقلال هم این موضوع را تایید کرد. بدین ترتیب کناره‌گیری نکونام برای سمیعی زمان خرید تا همچنان در راس مدیریت استقلال بماند. مسئولان هولدینگ خلیج‌فارس باور دارند که فایل صوتی فاش شده از سمیعی واقعی است. در این فایل سمیعی اظهاراتی علیه مسئولان هولدینگ به ویژه احمد شهریاری داشت.هرچند او درکانال رسمی استقلال فایل را ساخته هوش مصنوعی دانست ولی رئیس هیات مدیره استقلال نپذیرفت و حتی قبل ازدربی که با پیشکسوتان به محل تمرین تیم رفتند، سمیعی را همراه خود نبردند! 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها