مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان ایلام خبر داد

افزایش کشت محصولات گلخانه ای در ایلام برای مدیریت منابع آب

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان ایلام با تاکید بر افزایش تولید محصولات گلخانه ای در استان ایلام گفت: با توجه به محدویت منابع آب ،مصرف آب در کشت محصولات گلخانه به صورت چشمگیر کاهش می یابد.
کد خبر: ۱۴۷۳۰۵۵

علی فاضلی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین در ایلام از افزایش کشت محصولات گلخانه‌ای به منظور مدیریت سازگاری با کم آبی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: امروزه برای هر کیلوگرم محصول تولیدی سبزی و صیفی در فضای باز حدود ۴۰۰ لیتر آب مورد نیاز است، اما برای تولید یک کیلوگرم محصول در گلخانه کمتر از ۴۰ لیتر آب مصرف می‌شود.

وی افزود: این میزان مصرف آب را می‌توان با فناوری‌های جدید به نصف هم کاهش داد و کارایی آب در گلخانه‌ها را به ۱۰ تا ۱۲ برابر فضای باز رساند.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان ایلام خاطرنشان کرد: راندمان آبیاری در آبیاری بارانی حدود ۶۰ درصد و در آبیاری قطره‌ای حدود ۷۰ درصد است.

فاضلی در خصوص مقایسه میزان تولید محصولات گلخانه‌ای و محصولاتی که در فضای باز کشت می‌شوند، خاطرنشان کرد: از نظر تولید به ازای هر مترمکعب آب مصرفی در فضای باز با استفاده از روش‌های نوین آبیاری تولید محصولات کمتر از چهار کیلوگرم است در حالی که در گلخانه‌ها به ازای هر مترمکعب آب بیش از ۴۰ کیلوگرم محصول تولید می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها