مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی البرز راه اندازی شد

مرکز نو آوری دانشگاه علوم پزشکی البرز با هدف ایجاد یک شبکه پویا برای توسعه هوش مصنوعی و کاربرد آن در سلامت و جلب مشارکت نخبگان و علاقه‌مندان به این حوزه راه اندازی شد.
مرکز نو آوری دانشگاه علوم پزشکی البرز با هدف ایجاد یک شبکه پویا برای توسعه هوش مصنوعی و کاربرد آن در سلامت و جلب مشارکت نخبگان و علاقه‌مندان به این حوزه راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۴۶۲۴۴۹

به گزارش جام جم آنلاین البرز،خوشبختانه با تلاش این مرکز، هوش مصنوعی در همایش‌های تخصصی حوزه سلامت جایی را به خود اختصاص داده و به تازگی مقالات مهمی در زمینه هوش مصنوعی و دندانپزشکی در اولین همایش کشوری میان رشته‌ای دندانپزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، ۱۰ طرح توسط اساتید و متخصصان این حوزه مطرح و بررسی شد.

در واقع هوش مصنوعی با توانایی بالایی که در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت دارد این حوزه را متحول کرده تا کنون دو طرح مهم وکاربردی در این زمینه در دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام و عملیاتی شده است. طرح‌هایی که به تشخیص بهتر پزشکان کمک می‌کند. پروژه هوش مصنوعی با موضوع عارضه " آمبولی" در مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی کرج و پروژه هوش مصنوعی در بخش آندوسکوپی در مجتمع آموزشی و درمانی امام علی (ع) از جمله طرح‌های مهم دانشگاه می‌باشد.

بر اساس این گزارش سایت دبیرخانه هوش مصنوعی به نشانی https://ai.abzums.ac.ir/ قابل دسترس عموم می‌باشد و کلیه اطلاعات مورد نیاز و فرم درخواست همکاری ویژه فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه جهت همکاری و مشارکت در طرح‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف سلامت بارگذاری شده است.

هوش منصوعی می‌تواند به پردازش داده‌های پزشکی کمک کند و به متخصصان پزشکی بینش‌های مهمی بدهد و نتایج سلامتی و تجربیات بیمار را بهبود بخشد. در حال حاضر، رایج‌ترین کاربرد هوش مصنوعی در تنظیمات پزشکی، پشتیبانی تصمیم گیری بالینی و تجزیه و تحلیل تصویربرداری است و دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در این زمینه پیشقدم می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها