سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نور خبر داد:

انتقال دانش و یافته‌های تحقیقاتی به 900 بهره‌بردار نوری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

بهره‌برداری از اولین پروژه الگوی میدانی تأمین آب کشاورزی کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افتتاح اولین پروژه الگوی میدانی تأمین آب اراضی کشاورزی در روستای نوایی محله فریدونکنار خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۹۰۸

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،بابک مؤمنی در آیین بهره‌برداری از این پروژه گفت: با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی و مردم روستای نوایی محله، اولین پروژه الگوی میدانی تأمین آب کشاورزی که طرحی ملی است در دولت مردمی شهید جمهور افتتاح شد.


وی تصریح کرد: این پروژه‌ی ملی نشان‌دهنده برنامه اقدام و عمل دولت شهید رئیسی است؛ پروژه الگوی میدانی تأمین آب کشاورزی روستای نوایی محله فریدونکنار متشکل از ۴ مؤلفه اساسی بوده که هم در بعد تأمین آب فرصت مدرن کردن ساختار را پیدا کردیم به‌نحوی‌که آب‌بندان‌های این پروژه به‌عنوان تأمین‌کننده نیاز اصلی آبی این طرح هستند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: آب‌بندان‌ها در این طرح بهسازی و مرمت‌شده و تبدیل به ایستگاه پمپاژ برای ورودی و خروجی آب شدند.


مؤمنی خاطرنشان کرد: با مدرن‌ترین مدل موجود در دنیا امروز شبکه لوله‌کشی، توزیع آب و سامانه کم‌فشار در اراضی شالیزاری ما مستقرشده تا راندمان‌های بهره‌برداری را از ۳۰ درصد و نامناسب به وضعیت خوب در عدالت و پایداری توزیع برساند.


وی با اشاره به نادرترین خشکسالی در سال گذشته، یادآور شد: اتفاق ویژه این پروژه بازچرخانی آب است، تلفات آب نداریم، روستای نوایی محله بخش بالاست با کمبود آب مواجه بود و بخش پایین‌دست باتلاقی که کشت برنج را با مشکل روبرو می‌کرد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: امروز آب اراضی کشاورزی منطقه به‌صورت شبکه مدرن توزیع می‌شود و ۱۴۱ هکتار طرح پایلوت را در مازندران شاهد هستیم.


مؤمنی در پایان اظهار داشت: پروژه نوایی محله الگوی میدانی تأمین آب اراضی کشاورزی محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها