دومین بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن طی چند ساعت؛

یحیی سریع: یک پهپاد آمریکایی «MQ۹» دیگر را سرنگون کردیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای یمنی موفق شده‌اند یک پهپاد آمریکایی «MQ۹» دیگر را سرنگون کنند.
کد خبر: ۱۴۵۸۹۴۹

به گزارش جام جم آنلاین، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: سپیده‌دم امروز یک پهپاد آمریکایی «MQ۹» را در جریان انجام مأموریت خصمانه در آسمان استان مارب سرنگون کردیم.

سریع افزود: سرنگون‌کردن پهپاد آمریکایی «MQ۹» با موشک زمین به هوای ساخت داخل انجام شد. عملیات سرنگونی پهپاد «MQ۹» تنها چند روز پس از سرنگون‌کردن پهپاد دیگری از همین نوع در آسمان استان البیضاء به انجام رسید.

وی ادامه داد: این ششمین عملیات سرنگون‌کردن پهپاد «MQ۹» است که در جریان نبرد «فتح موعود و جهاد مقدس» در حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین انجام می‌گیرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ما به توسعه توانمندی‌های دفاعی خود برای مقابله با تجاوز آمریکا و انگلیس و تمامی قدرت‌های متخاصم ادامه خواهیم داد.

سریع ادامه داد: ما به یاری ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه تا توقف تجاوز و رفع محاصره از این باریکه ادامه می‌دهیم.

پیش‌تر نیز سریع در بیانیه دیگری اعلام کرد: در قالب گسترش گستره عملیات‌های خود در مرحله چهارم، ۶ عملیات نظامی را علیه ۶ کشتی در دریاهای مدیترانه، سرخ و عرب به انجام رساندیم.

سریع گفت: نیروهای دریایی، پهپادی و موشکی در این عملیات گسترده مشارکت کردند. کشتی «LAAX» در دریای سرخ در پی حمله مستقیم آسیب فراوانی دید. علاوه بر این کشتی‌های «MOREA» و «Sealady» نیز هدف قرار گرفتند. ۳ عملیات دریای سرخ به وسیله چندین اژدر، موشک بالستیک و پهپاد به انجام رسید.

وی افزود: کشتی‌های آمریکایی «ALBA» و «Maersk HARTFORD» در دریای عرب با موشک و پهپاد هدف قرار گرفتند. همچنین کشتی «MINERVA ANTONIA» در دریای مدیترانه با چندین موشک کروز هدف قرار داده شد.

سریع ادامه داد: حمله به تمامی کشتی‌های یادشده به دلیل نقض قانون منع وصول به بندرهای فلسطین اشغالی به انجام رسید. عملیات گسترده نیروهای مسلح یمن در راستای یاری به ملت مظلوم فلسطین و در واکنش به جنایت‌های دشمن صهیونیست در حق آوارگان فلسطینی در منطقه رفح اجرا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها