معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

مازندران، رتبه سوم جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از رتبه سوم مازندران در جذب اعتبارات و تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۸۹۸۴

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، احسان عباسپور در جلسه شورای اداری و کشاورزی شهرستان ساری، اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی پاییز امسال، مزارع شادابی داشتیم ولی با توجه به نوسانات دمایی کنونی و تراکم سبز بالا، مزارع مستعد عوامل خسارت زای گیاهی خواهند بود که در صورت عدم پیشگیری و مبارزه، احتمال افت 50 درصدی عملکرد محصولات زراعی را شاهد خواهیم بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران تصریح کرد: باید بتوانیم پاسخگوی توقعات جامعه کشاورزان استان باشیم و با اطلاع رسانی مناسب و آگاه سازی کشاورزان در کنترل و مبارزه با این عوامل خسارتزا، کشاورزان را در دستیابی به حداکثر عملکرد یاری دهیم.

وی با اشاره به حمایت ویژه سازمان جهاد کشاورزی در کشت علوفه، افزود: چند برنامه در تنوع ارقام برای کشت علوفه و پشتیبانی در تامین اعتبارات این حوزه تعریف شده است.

این مسوول در ادامه به احتمال خطر شکسته شدن قرنطینه آفت برگخوار پاییزه با انتقال علوفه از استان‌های درگیر به مازندران خبر داد و خواستار توجه ویژه به این موضوع شد. 

عباسپور با اظهار اینکه در اخذ سهمیه کودی برای استان، افزایش 30 درصدی داشتیم، گفت: پروژه هایی در بحث طرح تغذیه، طرح icm و کشت جایگزین در سال آینده خواهیم داشت که به زودی به شهرستان ها ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه استان مازندران رتبه سوم در جذب خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی کشور را دارد، گفت: تدقیق ثبت آمارهای سطوح کشت زراعی و باغی مورد تاکید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها