فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها بعد از ۵ ماه همچنان برای رسیدن به تصویری از پیروزی دست و پا می‌زنند تاکید کرد وتوهای مکرر آمریکا بر قطعنامه‌های آتش‌بس غزه خطر گسترش درگیری‌ها در منطقه را تشدید می‌کند.
کد خبر: ۱۴۴۶۴۷۴

به گزارش جام جم آنلاین از  تسنیم، فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات مربوط به جنگ با دشمن صهیونیستی در جبهه جنوب لبنان و نیز غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با گذشت 5 ماه از جنگ غزه همچنان به دنبال رسیدن به تصویری کوچک از پیروزی است که توجهات را از شکست و ناتوانی خود در آزادی اسرایش منحرف کند؛ درحالی که از رسیدن به هدف خود در نابودی مقاومت فلسطین ناامید شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: متجاوزان صهیونیست درحالی که در تلاش برای نفوذ به نوار غزه هستند، در کمین‌های مبارزان مقاومت گرفتار شده و بدون اینکه بتوانند بر منطقه‌ای سیطره پیدا کنند مجبور به عقب‌نشینی و کاهش تعداد نیروهای خود می‌شوند تا از تلفات بیشتر جلوگیری کنند.

فراکسیون حزب‌الله تاکید کرد: از سوی دیگر دشمن اشغالگر هولناک‌ترین جنایات را علیه غیرنظامیان فلسطینی و تاسیسات و منازل آنها انجام می دهد و از رسیدن کمک و دارو به آنها جلوگیری می‌کند؛ تا جایی که وضعیت به حد قحطی در غزه به ویژه رفح که اکنون پناهگاه بیش از یک میلیون و چهارصد فلسطینی می‌باشد رسیده است.

بر اساس این بیانیه، در میان این صحنه‌های وحشتناک شاهد یک موضع ننگین از سوی غربی‌ها هستیم که ادعای حمایت از حقوق بشر را دارند اما در کنار آمریکا، همچنان به حمایت از متجاوزان ادامه می‌دهند. از طرف دیگر، یک موضع همدستانه و سهل‌انگارانه از جانب کشورهای عربی در قبال جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین وجود دارد و برخی از آنها منتظرند تا به گونه‌ای بار مسئله فلسطین را از دوششان بردارند و به سمت عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی حرکت کرده و اشغالگری این رژیم در زمین و مقدسات فلسطین را به رسمیت بشناسند.

فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد: در این وضعیت اگر عربیت و اصالت اسلامی کشورها و نیروهای محور مقاومت در منطقه نبود، تاریخ برای نسل‌های آینده، انزوای مردم شریف غزه توسط هیولای صهیونیسم را ثبت می‌کرد؛ بدون اینکه هیچ عرب یا مسلمانی برای حمایت از آنها حرکتی کرده باشد.

این فراکسیون در ادامه به حمایت‌های ملت‌های جهان از مردم بی‌دفاع فلسطین اشاره و تاکید کرد که تظاهرات‌ها در همبستگی با ملت فلسطین به صورت دوره‌ای در کشورهای مختلف جهان ادامه دارد. در لبنان مردم مقاوم و استوار ما به مسئولیت خود در حمایت ار مردم غزه و حفظ منافع کشور و اعمال فشار بر دشمن صهیونیستی عمل می‌کنند تا این رژیم را مجبور به توقف تجاوزات وحشیانه و جنایت نسل‌کشی که در حق مردم غزه و زنان و کودکان انجام می‌دهد، کنند.

دولت آمریکا مسئول مستقیم جنایات صهیونیست‌هاست

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: دولت آمریکا مسئول کامل تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها در ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه مردم فلسطین و محاصره آنها و گرسنگی دادن به این ملت و از بین بردن همه مظاهر زندگی در نوار غزه است. توقف تجاوزات علیه غزه به شکل کامل و نهایی و رفع کامل محاصره غزه و خروج همه نیروهای اشغالگر از غزه تنها راه طبیعی برای تبادل اسرا و بازداشت شدگان و حفظ و تثبیت حق ملت فلسطین در ازسرگیری زندگی آنها و بازسازی ویرانی‌هاست.

فراکسیون حزب‌الله تاکید کرد: طولانی شدن تجاوزات علیه غزه خطر گسترش جنگ در منطقه را افزایش می‌دهد و ثبات منطقه را تهدید می‌کند. وتوهای مکرر آمریکا بر قطعنامه‌های آتش‌بس غزه، این خطرات و تهدیدها را تشدید می‌کند. هر آتش‌بس موقتی، دشمن اشغالگر را برای باج‌خواهی از مردم فلسطین وسوسه کرده و موجب می‌شود این رژیم دوباره تجاوزات خود را ازسر بگیرد.

فراکسیون حزب‌الله در پایان تاکید کرد: ما به برادرانمان در جنبش امل اعم از رهبری و مبارزان این جنبش درود می‌فرستیم و به مردم غیورمان به خاطر شهادت رزمندگانی که با تجاوزات اشغالگران مقابله و از وطن خود دفاع می‌کنند تبریک می‌گوییم. ما با شهدا عهد می‌بندیم که از وحدت خود محافظت کنیم و هماهنگی میان خود را برای محافظت از کشور و حاکمیتمان طبق معادله ملت، ارتش و مقاومت تقویت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها