مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

۳۱ سردخانه کشاورزی در استان قزوین احداث می شود

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: احداث ۳۱ سردخانه محصولات کشاورزی با ظرفیت ۲۶۰ هزار تن در دستور کار استان قرار دارد.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: احداث ۳۱ سردخانه محصولات کشاورزی با ظرفیت ۲۶۰ هزار تن در دستور کار استان قرار دارد.
کد خبر: ۱۴۳۹۰۶۹

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:سید آبرادات مصلایی،؛ مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: صدور مجوز و احداث ۳۱ سردخانه محصولات کشاورزی با ظرفیت ۲۶۰ هزار تن در دستور کار استان قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ واحد سردخانه محصولات کشاورزی با ظرفیت ۱۰۱ هزار تن در استان قزوین فعال است.

این مسئول اضافه کرد: با بهره برداری از سردخانه‌های در دست احداث، ظرفیت سردخانه‌های این استان به حدود ۳۶۰ هزار تن خواهد رسید که می‌تواند در ذخیره سازی انواع کالا‌های اساسی مورد استفاده قرار گیرد.

مصلایی گفت: سردخانه‌های موجود استان قزوین شامل بالای صفر برای نگهداری میوه، سبزیجات و صیفی جات و سردخانه‌های زیر صفر شامل گوشت و لبنیات است که باعث شده تا این استان در حوزه سردخانه با ظرفیت خوبی همراه شود.

به گفته این مسئول، هم اکنون ۳۴۰ نیروی کار به صورت مستقیم در سردخانه‌های استان قزوین مشغول به کار هستند که با توجه به فصلی بودن برداشت محصولات باغی و کشاورزی، میزان اشتغالزایی غیر مستقیم چندین برابر خواهد بود.

مصلایی افزود: نگهداری محصولات کشاورزی، میوه و سبزیجات، افزایش زمان ماندگاری و استفاده خارج از فصل برای محصولات از مهمترین مزایای سردخانه‌ها است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیشترین پراکنش سردخانه‌های استان متعلق به شهرستان‌های تاکستان، بویین زهرا و قزوین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها