از دی استفانو و زلاتان تا «شهریار» فوتبال ایران

بزرگانی که در جام جهانی گل نزدند

ببینید | یک خائن در تهران!

لوئیس فیگو کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرتغال در تهران چه می‌کند؟ 
کد خبر: ۱۴۳۶۴۰۴
تعداد بازدید : 16

دیروز حوالی ظهر به یکباره ویدئو‌هایی از ورود لوئیس فیگو به ایران منتشر شد، ورودی که بدون هیچ اطلاع قبلی در رسانه‌ها صورت گرفت. آن هم بازیکنی که با وجود پایان دوران بازی‌اش همپنان از شهرت بالایی برخوردار است.

نکته جالب توجه درباره حضور یکباره او در ایران همین بی‌خبری از این موضوع است که او در تهران چه می‌کند؟ بسیری گمانه‌زنی کرده‌اند که باید منتظر باشیم دوباره تصاویری از او در باشگاه‌های ورزشی بچه‌پولدار‌های پایتخت منتشر شود. اما ما از لوئیس فیگو چه می‌دانیم و او را با چه چیزی به یاد می‌آوریم؟ پررنگ‌ترین تصویر ایرانی‌ها از لوئیس فیگو ارتباط چندانی به فوتبال ندارد و مربوط است به حرکت وحشتناک حسین کعبی در جام جهانی که زخمی روی صورت این بازیکن به جا گذاشت تا یکی از نماد‌های جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان شود. 

لوئیس فیگو کاپیتان تیمی بود که از آن به‌عنوان تیم طلایی تاریخ پرتغال یاد می‌شود. بازیکنانی مانند په په مدافع رئال مادرید، کریستیانو رونالدو ستاره آن روز‌های منچستریونایتد، دکو هافبک خوش استیل بارسلونا و همچنین فیگو در این تیم بازی می‌کردند.

او در دوران حرفه‌ای خود در تیم ملی پرتغال موفق شد این تیم را به نیمه نهایی جام جهانی فوتبال و رده چهارمی جهان برساند. او در ۳۱ مه ۲۰۰۹ از فوتبال خداحافظی کرد، در دوران حرفه‌ای خود ۱۲۷ بازی ملی برای تیم پرتغال داشته‌است. اگرچه احتمالا تمامی موفقیت‌های او در دنیای فوتبال همچنان تحت تاثیر انتقال او از بارسلونا به رئال باشد، انتقالی که به عنوان خیانت بزرگ در جهان فوتبال شناخته می‌شود. 

رکورد جهانی برگزاری یک مسابقه فوتبال در ارتفاع ۶۱۶۶ متری و با جاذبه صفر، توسط لوئیس فیگو شکسته شد.
فیگو در سال ۲۰۰۱ به عنوان بازیکن برتر سال فوتبال دنیا انتخاب شد
او در دوران حرفه‌ای خود ۱۲۷ بازی ملی برای تیم پرتغال داشته‌است.
لوئیس فیگو در میان ۱۰۰ بازیکن برتر تمام ادوار فیفا قرار دارد.
انتقال جنجالی او در سال ۲۰۰۰ یکی از جنجالی‌ترین ترانسفر‌های تاریخ است این انتقال با مبلغی بالاتر از ۵۰ میلیون یورو شکل گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها