بخش نخست طرح افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شیراز تا اسفند ماه امسال و بخش تکمیلی نیمه دوم سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۳۴۷۴۸

 به گزارش جام جم آنلاین ،علی زارعی با اشاره به اینکه این طرح با ۹۰میلیارد تومان اعتبار درحال اجرا است، گفت:این طرح در دوبخش شامل طرح ارتقا تصفیه خانه فاضلاب و اجرای واحد ذخیره اضطراری و متعادل ساز برای مدول‌های موجود و اجرای مدول سوم تصفیه خانه درحال اجرا است و با بهره برداری کامل از آن ظرفیت فعلی تصفیه خانه را به دو برابر افزایش میدهد.
وی افزود:در قالب پروژه ارتقای ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب، طرح ساخت دو لاگون ذخیره اضطراری و متعادل ساز جهت مدول‌های موجود و مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک شیراز با ظرفیت ۴۰۰۰ مترمکعب و با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان از سال گذشته آغاز و با پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی درحال انجام است که تا اسفند ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.
معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: در این بخش از پروژه تاکنون عملیات خاکریزی، سنگ چینی و لاینینگ و مش و بتن لاگون‌ها تکمیل شده و در حال حاضر عملیات کانال مقسم، جدول گذاری و سریر‌های اضطراری در حال انجام است.
زارعی تصریح کرد:طرح خرید و اجرای حوضچه‌های هوادهی و ته نشینی برای تکمیل لاگون‌های ذخیره اضطراری و مدول سوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز هم با ۶۷ میلیارد تومان از مرداد امسال در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی این طرح به بالای ۴۵ درصد رسیده است و در قالب این پروژه نیز عملیات تکمیل بتن ریزی بخش اول هوادهی، آرماتور بندی پارت نهایی، دیواره ته نشینی، فونداسیون ایستگاه لجن انجام شده است.
معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود:با اجرای این دوپروژه تا سال آینده ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز به ۸هزارمترمکعب در روز افزایش می‌یابد.
معاونت نظارت و پایش حفاظت محیط زیست فارس هم گفت:با توجه به توسعه شهرک صنعتی و افزایش تعداد واحد‌های بهره بردار و تکمیل بودن ظرفیت تصفیه خانه فعلی، اجرای این طرح زیست محیطی لازم و ضروری است.
قاسم نهاوندی در بازدیدازعملیات اجرایی طرح‌های ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز افزود:با تکمیل و بهره برداری از این طرح، ظرفیت تصفیه فاضلاب‌های تولید شده در واحد‌های صنعتی فراهم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها