یزد- رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر یزد از آمادگی شهرداری برای خریداری باغ های شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۶۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، فاطمه زارع با اشاره به تشکیل کارگروه صیانت از باغ ها، مهم ترین برنامه ها را خریداری باغ ها در راستای جلوگیری از تخریب یا واگذاری زمین جایگزین به باغداران و ایجاد منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری آن‌ها اعلام کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط ‌زیست شورای اسلامی شهر یزد افزود: بسیاری از باغ های محلاتی همچون حسن آباد، خیرآباد و نعیم آباد جز محلات حاصل خیز و باغ هیز شهر یزد بودند که متأسفانه در حال از بین رفتن هستند زیرا هم آبی برای آبیاری وجود ندارد و هم برخی به جای خرید زمین های گران قیمت برای ساخت خانه از زمین باغ های خود استفاده می کنند.

زارع خاطرنشان کرد: اگر مالک باغی به دلیل نداشتن آب دچار مشکل شده است می تواند باغ را به شهرداری بفروشد، شهرداری این ظرفیت را دارد که باغ را خریداری کند یا زمین جایگزین به مالک باغ واگذار کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر یزد در پایان تاکید کرد: وضعیت جریمه قطع درختان در یزد در مقایسه با دیگر استان ها، بسیار پایین است و در پی آن هستیم که جریمه این عمل را افزایش دهیم تا کسی نتواند به خاطر منافع خود، درختان را قطع کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها