رژیم صهیونیستی پوشالی‌تر از تصوراتی است که ایجاد کرده است
وزیر دفاع کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای سوری:

رژیم صهیونیستی پوشالی‌تر از تصوراتی است که ایجاد کرده است

رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات بایدن مبنی بر اینکه «اگر رژیم صهیونیستی در این منطقه وجود نداشت آمریکا برای ایجاد آن تلاش می‌کرد»، این سخنان را ارتجاعی، ‌ضد دموکراسی و ضدانسانی دانست و گفت: سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا اعتراف ناخواسته به جعلی بودن رژیم غاصب صهیونیستی است.
کد خبر: ۱۴۲۷۱۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت با اشاره به خشم و انزجار بی‌سابقه جهانی از جنایات هولناک در حال وقوع در غزه، جامعه جهانی را مخاطب قرار داد و گفت: امروز سوال مردم جهان از دولت‌ها، قدرت‌های جهانی و سازمان‌های بین‌المللی این است که چگونه اجازه می‌دهند در مقابل چشم آنها یک رژیم استکباری با حمایت آمریکا زنان و کودکان مظلوم فلسطینی در غزه را با چنین قساوتی به خاک و خون بکشد؟

رئیسی با اشاره به حمایت بی‌شرمانه آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها، اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر اینکه "اگر رژیم صهیونیستی در این منطقه وجود نداشت آمریکا برای ایجاد آن تلاش می‌کرد"، سخنانی ارتجاعی، ‌ضد دمکراسی، ضد انسانی و حاوی چند نکته بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ‌نکته اول اینکه آمریکایی‌ها پاسخ دهند چنین سخنانی با کدام قانون، معاهده و مقررات بین‌المللی سازگاری دارد؟ ‌ دوم اینکه چنین اظهاراتی اعتراف ناخواسته به جعلی بودن رژیم غاصب صهیونیستی است و نکته سوم که می‌تواند به‌عنوان هشداری مورد توجه دولت‌های اسلامی منطقه قرار بگیرد اینکه چنین سخنانی بیانگر این واقعیت است که برای آمریکا حفظ رژیم غاصب صهیونیستی به مراتب مهم‌تر از حیات انسان‌ها به‌ویژه زنان و کودکان است.

رئیس‌جمهور در ادامه آنچه را در غزه و بر علیه مردم مظلوم این منطقه می‌گذرد، مصداق آشکار جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت محاکمه سران جنایتکار آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان عاملان و حامیان اصلی این جنایات اظهار داشت‌: یقین داریم خون‌های به ناحق ریخته شده مردم مظلوم غزه، سقوط رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف را سرعت خواهد بخشید.

در ابتدای جلسه امروز هیئت دولت وزرای آموزش و پرورش، جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدامات وزارتخانه‌های خود در راستای ایفای وظایف و ماموریت‌های محوله از سوی رئیس جمهور گزارش‌هایی ارائه کردند.

دکتر صحرایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر ضرورت تحقق عدالت آموزشی در کشور به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار و محروم، از افزایش جذب دانش‌آموزان این مناطق در مدارس سمپاد خبر داد و گفت: بعد از دستور ویژه رئیس جمهور برای اعطای هدیه به دانش‌آموزان تیزهوش دهک‌های پایین، ۴۵ درصد به ورودی مدارس سمپاد از میان دانش‌آموزان تیزهوش مناطق محروم روستایی دهک‌های ۱ تا ۴ اضافه شده است.

پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات گندم‌کاران مهمترین نکته گزارش وزیر جهادکشاورزی از حوزه تحت مسئولیت خود بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به برگزاری جلسه مربوط به مشاغل خانگی و استخراج آمار رسمی سامانه رصد در این زمینه، از ایجاد حدود ۲۵۰ هزار فرصت شغلی در مشاغل خانگی طی ۲ سال عملکرد دولت مردمی خبر داد.

گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با توجه به آغاز هفته سلامت، حاوی اخباری از این حوزه بود.

بیمه رایگان قریب به ۳۳ میلیون نفر، تاسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با پوشش ۱۰۷ بیماری، آمار ۹۸ درصدی نسخه‌نویسی الکترونیکی در کشور و بیمه ناباروری با پوشش مادران و کودکان تا سن ۵ سالگی خبرهای ارائه شده در این گزارش بود.

رئیس جمهور با تقدیر از اقدامات انجام شده، اقداماتی نظیر بیمه رایگان دهک‌های پایین جامعه، تاسیس صندوق بیماری خاص و صعب‌العلاج و بیمه ناباروری را اقداماتی ملموس و امیدآفرین دانست و بر ضرورت استمرار آنها تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین وزیر بهداشت را مکلف کرد در توزیع شیر خشک به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که ضمن جلوگیری از قاچاق، این کالا به سهولت در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها