مسئول موسسه هنری رسانه ای آب و آیینه خوزستان گفت: گروه سرود زهرائیون نشان داد موفقیت آثار هنری مرهون پایتخت نشینی نیست، می شود در کوت عبدالله ماند و چنان حرفه ای کار کرد که خوراک برای کشور و حتی جوامع بین المللی آماده کرد.
کد خبر: ۱۴۱۶۸۴۱

اسماعیل معنوی ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین _ خوزستان در خصوص هدف موسسه برای تجلیل از گروه سرود بین المللی زهرائیون اظهار کرد: ما به عنوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی وظیفه داریم از افرادی که در حوزه های فرهنگی کار کرده و زحمت می کشند تقدیر به عمل آوریم، هرچه کار آنها اثر بیشتری داشته باشد به تبع آن وظیفه ما سنگین تر خواهد شد.

وی افزود: زمانی که کار اشتباهی انجام می شود انتقاد صورت می گیرد اما چه خوب است زمانی که کار اثربخش هم انجام می شود، حرکت مردمی سازمانی شده برای تقدیر آنها صورت گیرد البته سازماندهی نه به معنای دستگاه های دولتی؛ لذا منتظر انجام کار توسط نهادهای متولی نماندیم، پیشنهاد مراسم تجلیل را به شهرداری اهواز اعلام کرده و آنها با روی گشاده از این برنامه استقبال کردند.

مسئول موسسه هنری رسانه ای آب و آینه خوزستان با بیان اینکه گروه سرود بین المللی زهرائیون ویژگی های خاص دارند، تصریح کرد: یکی از این ویژگی ها این است که کارشان را خیلی هنرمندانه، با رعایت اصول و قواعد از حیث محتوایی انقلابی و ارزشی نشان می دهند؛ البته به لحاظ اصولی نیز کار حرفه ای، شاخص و تخصصی انجام می دهند.

معنوی ادامه داد: مفاهیمی که در کارهای این گروه وجود دارد کاملا مهندسی شده است و اینطور نیست که یک شاعر صرفا برای آنها شعری بگوید و آنها اجرا کنند بلکه در تمام مراحل، از ایده پردازی تا اجرا همه طراحی و فکر شده است.

وی با اشاره به اجرای این گروه در مسابقه تلویزیونی "هم آهنگ" گفت: در این برنامه تنها یک جلوه از کارهای آنها را دیدیم، این گروه از آن جهت که توانستند از یک منطقه محروم یک جریان هنرمندانه را تربیت کنند قهرمان هستند.

مسئول موسسه هنری رسانه ای آب و آینه خوزستان بیان کرد: در حال حاضر اعضای این گروه در یک مسجد مستقر هستند و حدود 60 نوجوان را پرورش داده اند که کار تخصصی سرود انجام می دهند لذا ما وظیفه داریم از آنها تقدیر به عمل آوریم؛ کاری که انجام شد در وسع ما بود.

معنوی با بیان اینکه امیدواریم مسئولین فرهنگی خوزستان به وظیفه خود در این راستا عمل کنند، عنوان کرد: وظیفه آنها این است که اولا بستر را برای رشد گروه های هنری نظیر گروه زهرائیون فراهم کنند؛ گروه هایی در سراسر خوزستان مشغول فعالیت هستند که ظرفیت خوبی دارند اما بستر مناسبی برای رشد ندارند البته گروه های سرودی که در استان مشغول کار هستند تعداد آنها بسیار کم است و این نشان از آن دارد که بستر مناسبی برای رشد نداشته و به درستی حمایت نشده اند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های قومی، بومی و منطقه ای که در خوزستان وجود دارد، سرود می تواند یکی از رشته های اصلی در خوزستان باشد؛ امیدواریم مسئولین مربوطه به این موضوع ورود کنند و مسئله سرود را جدی بگیرند.

مسئول موسسه هنری رسانه ای آب و آیینه خوزستان گفت: ما هیچ ادعایی نداریم که در موفقیت گروه سهمی داشته ایم بلکه همه چیز متعلق به گروه سرود زهرائیون از منطقه کارون است؛ ما تنها وظیفه داشتیم از آنها تقدیر انجام دهیم که با حمایت شهرداری اهواز موفق به انجام این کار شدیم.

معنوی در خصوص پیام برگزاری این آئین تجلیل بیان کرد: در واقع گروه سرود زهرائیون نشان داد موفقیت آثار هنری مرهون پایتخت نشینی نیست، می شود در کوت عبدالله ماند و چنان حرفه ای کار کرد که خوراک برای کشور و حتی جوامع بین المللی آماده کرد.

به گزارش جام جم آنلاین؛ آئین تجلیل از گروه سرود بین المللی زهرائیون شامگاه دوشنبه در محل یادمان سردار شهید علی هاشمی توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز و موسسه آب و آیینه برگزار شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها