دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ببینید | خلاصه بازی اینتر - میلان

دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

منچسترسیتی - رئال مادرید

منچسترسیتی در بازی امشب به دنبال دومین صعود تاریخ خود به فینال لیگ قهرمانان اروپا است و رئال مادرید نیز تلاش می‌کند برای دومین بار موفق به کسب سه‌گانه شود.
کد خبر: ۱۴۰۸۲۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال می‌گویند که فاتح لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳ از دل این دیدار بیرون می‌آید.

دیداری که در یک طرف آن رئال مادرید برنده ۱۴ دوره از این رقابت‌ها حضور دارد و در سمت دیگر با اتکا به آمار منچسترسیتی آماده‌ترین تیم حال حاضر اروپا بازی خواهد کرد.

تیم‌های رئال مادرید و منچسترسیتی چهارشنبه شب آخرین مسابقه مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در ورزشگاه اتحاد آن هم در شرایطی برگزار می‌کنند که دیدار رفت این ۲ تیم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام رسیده است و شاگردان گواردیولا با توجه به حضور هواداران و بازی در زمین خود از شانس بیشتری برای برتری و صعود به فینال نسبت به رئال مادرید برخوردار هستند.

اما شاید این آمار و احتمالات در ارتباط با رئال مادرید آن هم در رقابت‌های لیگ قهرمانان کمی متفاوت باشد. چرا که رئالی‌ها همیشه و خصوصا در سال‌های اخیر بار‌ها ثابت کرده اند که بازی و پیروزی در این رقابت‌ها را بسیار بهتر از سایر تیم‌ها می‌شناسند و نتایج بهتری هم می‌گیرند. رئال مادرید که قهرمان دوره گذشته این رقابت‌ها نیز محسوب می‌شود و برای دومین قهرمانی متوالی خود برنامه ریزی می‌کند از سال ۲۰۱۴ موفق به کسب ۵ عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها شده است.

قهرمان ۱۴ دوره لیگ قهرمانان اروپا که برای هجدهمین صعود خود به فینال این رقابت‌ها به شهر منچستر و ورزشگاه اتحاد می‌رود در این سال‌ها ثابت کرده است که به شکلی عجیبی تخصصی خاصی در این رقابت‌ها دارد. موضوعی که پپ گواردیولا سرمربی پر افتخار منچسترسیتی نیز بار‌ها به آن اذعان کرده است.

شاگردان آنچلوتی که قهرمانی در رقابت‌های لالیگا را از دست داده اند امیدوارند بتوانند با طلسم شکنی در ورزشگاه اتحاد و کسب اولین پیروزی خود در این ورزشگاه پس از کسب جام حذفی اسپانیا به دومین عنوان قهرمانی خود در سال ۲۰۲۳ دست یابند.

کهکشانی ها، اما با وجود ستارگانی مثل کریم بنزما و وینیسیوس جونیور که در بهترین شرایط خود قرار دارند در این دیدار به سرمربی خود بیش از هر کسی امید دارند. چرا که آنچلوتی اکنون با کسب ۴ عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پر افتخار‌ترین سرمربی در این مسابقات است و به نظر می‌رسد بیش از هر کسی راه کسب قهرمانی در این مسابقات را می‌داند.

در طرف دیگر این مسابقه حساس صدرنشین و قهرمان احتمالی این فصل لیگ جزیره منچستر سیتی حضور دارد. تیمی که در بیش از ۲۰ مسابقه آخر خود طعم شکست را نچشیده است و در این روز‌ها پیش از هر زمان دیگری با خط حمله آتشین خود ثابت کرده است که چندان علاقه‌ای به تساوی و یا شکست ندارد. شاگردان گواردیولا که در نوک خط حمله خود از حضور ارلینگ هالند نروژی آماده‌ترین مهاجم این روز‌های فوتبال اروپا برخوردارند با ۹۲ گل زده بهترین خط حمله این فصل لیگ جزیره را در اختیار دارند.

منچسترسیتی که به دنبال دومین صعود تاریخ خود به فینال لیگ قهرمانان اروپا است در رقابت‌های این فصل بدون شکست پا به این مرحله گذاشته است و به دنبال ادامه این رکورد خود هستند.

این بازی، اما برای سرمربی اسپانیایی منچستری‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است و موفقیت در این مسابقه می‌تواند تمام انتقاد‌هایی که در این سال‌ها نسبت به عملکرد پپ گواردیولا در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شده است را از بین ببرد.

پپ گواردیولا که سابقه کسب ۲ عنوان قهرمانی با تیم فوتبال بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا را دارد پس از سال ۲۰۱۱ تا به امروز نتوانسته که جام قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کند و امسال، اما این نابغه اسپانیایی فرصت آن را دارد که در صورت قهرمانی احتمالی در لیگ قهرمانان اروپا بتواند برای دومین بار موفق به کسب ۳ گانه (جام حذفی، لیگ برتر؛ و لیگ قهرمانان اروپا) شود.

رئال‌مادرید و منچسترسیتی تاکنون ۹ بار در رقابت‌های رسمی مقابل هم قرار گرفته‌اند که همگی در رقابت‌های لیگ قهرمانان بوده‌است.

در این ۹ مسابقه، آمار کاملاً مساوی بوده و هرکدام از ۲ تیم به ۳ پیروزی رسیده و ۳ نبرد هم با نتیجه تساوی به اتمام رسیده است.

این ۲ تیم در مرحله نیمه نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا نیز به مصاف هم رفته بودند که رئالی‌ها در دیداری به یاد ماندنی موفق به شکست رقیب خود و صعود به فینال شدند.

تیم‌های فوتبال منچسترسیتی و رئال مادرید امشب از ساعت ۲۲:۳۰ و با قضاوت مارسینیاک لهستانی در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر به مصاف هم می‌روند و رقیب اینتر ایتالیا در فینال فصل ۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا را مشخص خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها