منابع فلسطینی از درگیری مسلحانه مقاومت فلسطین با صهیونیست‌ها در شمال کرانه باختری خبر دادند.
منابع فلسطینی از درگیری مسلحانه مقاومت فلسطین با صهیونیست‌ها در شمال کرانه باختری خبر دادند.
کد خبر: ۱۴۰۳۸۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، منابع فلسطینی امروز صبح از درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت با نظامیان صهیونیست در منطقه طوباس در شمال کرانه باختری خبر می‌دهند.

منابع محلی گزارش دادند که رزمندگان مقاومت گروهی از نیروهای پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی در چندین محور در تقاطع طمون در مجاورت طوباس را مورد هدف قرار دادند.

هدف قرار دادن گروهی از نظامیان اشغالگر صهیونیست در تقاطع طمون در مجاورت طوباس خبر داد.

رزمندگان مقاومت عصر دیروز در چند شهر کرانه باختری با گلوله نیروهای اشغالگر صهیونیست را هدف قرار دادند.

گردان طوباس از شاخه‌های گروهان‌های قدس (وابسته به جنبش جهاد اسلامی فلسطین) از هدف قرار دادن گروهی از نظامیان اشغالگر صهیونیست در تقاطع «طمون» خبر داد.

رزمندگان گردان طوباس امروز پنجشنبه برای شماری از نیروهای پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی در چندین نقطه در تقاطع طمون در مجاورت طوباس کمین کرده و آن‌ها را مورد هدف قرار دادند.

از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که صبح امروز پنج‌شنبه هزاران نمازگزار فلسطینی با وجود ممانعت‌ها و محدودیت‎های ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی، نماز صبح را با حضور گسترده خود در مسجدالاقصی برگزار کردند.

هشدار درباره شهادت خضر عدنان

وزارت اسرا و آزادگان در غزه نیز اعلام کرد که « خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری با وجود وخامت اوضاع جسمانی به اعتصاب غذا خود برای شصت و هشتمین روز ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اوضاع جسمانی این اسیر فلسطینی به دلیل ضعف بینانیی، شنوایی، مشکلات دستگاه گوارش و تنفسی وخیم است.

وزارت امور اسرا و آزادگان، رژیم صهیونیستی را مسئول زندگی خضر عدنان دانست و خواستار مداخله فوری همه نهادها و سازمان ها برای آزادی وی شد.

در همین راستا، «رنده عدنان» چهارشنبه در نشست خبری خانواده خضر عدنان در رام الله پیامی در مورد وضعیت سلامتی وی اعلام کرد: خضر عدنان با مرگ دست و پنجه نرم می کند و وی شصت و هفتمین روز است که در اعتصاب غذا به سر می برد.

رژیم صهیونیستی 5 فوریه گذشته خضر عدنان را بازداشت کرد و او از آن زمان تاکنون در اعتراض به بازداشت خودسرانه خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است. وی تاکنون چندین مرتبه به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده و سابقه چند بار اعتصاب غذا را دارد.

رژیم صهیونیستی در نتیجه ادامه اعتصاب غذای وی و وخامت اوضاع جسمانی اش مجبور به آزادی وی شده است.

حبس احتیاطی به طور کلی و تقریبا به شکل انحصاری علیه فلسطینیان اعمال شده و خبری از چنین قانونی در بسیاری از کشورهای جهان وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی برای فشار بر فلسطینیان یا اعضای خانواده آنها، آنان را بدون اعلام هیچ اتهامی و به زعم حبس احتیاطی برای مدتی نامعلوم و نامشخص در زندان محبوس کرده و فرد در این شرایط نه از اتهام خود آگاه است و نه حتی می‌داند، چه زمانی آزاد خواهد شد.

شکنجه و آزار زندانیان فلسطینیان از جمله کودکان توسط نظامیان، پلیس و زندانبان‌های صهیونیست رایج است. مقام‌های رژیم صهیونیستی ده‌ها سال است که با اسرای فلسطینی بدرفتاری و از تاکتیک‌های شکنجه‌ای استفاده می‌کنند که به‌ندرت علیه زندانیان صهیونیست استفاده می‌شود.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است./تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها