پس از برگزاری نشست روز گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل اعضای شورا یک بیانیه علیه ایران صادر کردند.
کد خبر: ۱۳۹۹۷۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، جمعی از کشورها تحت هدایت غرب و رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای را در خصوص به کارگیری حکم اعدام در ایران که توسط کاستاریکا ایراد شد، منتشر کردند.

این کشورها در این بیانیه مدعی شدند که حکم اعدام نباید توسط هیچ کشوری ابزاری برای تنبیه اشخاص مشارکت کننده در اعتراضات و ترساندن جمعیت با هدف کنترل مخالفت‌ها باشد.

در صدور این بیانیه کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مشارکت داشتند.

دیروز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که با سفر به ژنو سخنرانی را در نشست شورای حقوق بشر ایراد کرده بود، گفت: حفاظت و ارتقای حقوق بشر دغدغه مشترک تمامی ملت های جهان است. هیچ کشور یا گروهی نمی بایست خود را مستحق انحصارطلبی در مالکیت یا حق صیانت از حقوق بشر بداند یا دیگر کشورها را به تسلیم در برابر تفسیرهای خودساخته از حقوق بشر مجبور کند.

وی همچنین افزود: احترام به حقوق بشر و کرامت انسانی برای جمهوری اسلامی ایران یک ارزش بنیادین است و ریشه در رسوم و باورهای ملی و اعتقادات مذهبی ما دارد و ما در این چهاچوب به طور خستگی ناپذیر و مستمر برای صیانت و ارتقای حقوق بشر و کرامت انسانی تلاش کرده ایم. ما در طول تاریخ طولانی و با عظمت خود آموخته ایم که نباید از مشکلات و ناملایمات ناامید شده یا اجازه دهیم که موانع ما را از مسیرمان منحرف کنند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها