نایب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: جمهوری اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی‌های امپریالیسم و استثمار ایستاده است.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: جمهوری اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی‌های امپریالیسم و استثمار ایستاده است.
کد خبر: ۱۳۹۷۱۸۰

محمدحسن آصفری در گفتگو با جام‌ جم آنلاین بیان کرد: جمهوری اسلامی دستاوردهای زیادی دارد و مهم‌ترین آنها این است که به‌عنوان یک قدرت در مقابل زیاده‌خواهی‌های امپریالیسم و استثمار ایستاده است.

وی افزود: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باعث شد تا ایران در دنیا به‌عنوان یک کشور‌ توانمند، موفق و دارای ایده و نظریه معرفی شود.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان ادامه داد: ایران قبل از انقلاب کشوری بود که منابعش توسط آمریکایی‌ها و قدرت‌های بزرگ به غارت می‌رفت و مردم در شرایط خوبی نبودند.

به گفته‌ وی ایران‌ پیش از انقلاب پایگاهی برای آمریکایی‌ها بود تا بتوانند اهداف خود را در خاورمیانه و غرب آسیا دنبال کنند و از منابع ایران استفاده کنند‌.

آصفری‌ ابراز داشت: شاه دست نشانده‌ آمریکا، انگلیس و شوروی بود و‌ هر وقت لازم می‌دیدند از او به‌‌عنوان به نفع خودشان استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب در عرصه نرم‌افزار و‌ سخت‌افزار آنچنان توانایی در ایران نبود‌ و ما وابسته شرق و غرب بودیم، افزود: با پیروزی انقلاب جایگاه ایران در دنیا به‌عنوان یک کشور عزت‌مند و مستقل مطرح شد و تاثیر ایران برای کشوهای خاورمیانه و برای دنیا محرز شده است‌.

این نماینده مجلس‌ با اشاره به پیشرفت‌های بی‌شمار ایران در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ما پیش از انقلاب حتی پزشک نداشتیم و اغلب پزشکان ما از بنگلادش، هند و پاکستان می‌آمدند اما امروز آنقدر فرصت‌ ادامه تحصیل در رشته پزشکی‌ اشباع شده و بسیاری از پزشکان ما مشکل شغل دارند و ما از این جهت تامین هستیم.

آصفری با بيان اينكه در گذشته دارو‌های مورد نیاز کشور از کشورهای دیگر وارد می‌شد اما امروز ایران از نظر توانایی تولید دارو در جایگاه خوبی قرار گرفته‌ و خودمان می‌توانیم بسیاری از داروهای مورد نیازمان را خودمان تولید کنیم‌.

این نماینده مجلس افزود: ایران در ایجاد فناوری‌های نوین، مباحث پزشکی، توسعه شبکه راه‌سازی و ریل‌سازی‌، جاده‌سازی، تامین انرژی‌های نوین امروز جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد.

به گفته آصفری، امروز‌ مردم سرنوشتشان‌ را از انتخاب شوراهای شهر و روستا گرفته تا نمایندگان مجلس، خبرگان و ریاست جمهوری خودشان‌ انتخاب می‌کنند و مستقیما در تصمیم‌گیری‌ها نقش و تاثیر دارند و همه این موارد نشان از موفقیت‌های بزرگی است که جمهوری به دست آورده است‌.

وی همچنین گفت: ما در بحث دفاعی جایگاه ویژه‌ای در منطقه داریم‌ به‌طوریکه امروز قدرت توانایی نظامی و بازدارندگی ما متعلق به خودمان است‌ که آن‌ را بومی‌سازی کرده‌ایم و امکانات و تجهیزات نیروهای مسلح را خودمان تولید می‌کنیم‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها