سخنگوی دولت سیزدهم در گفت‌وگو با المیادین لبنان گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی داخل کشور از ابتدای سال گزارش‌هایی داده بودند که سرویس‌های جاسوسی و برخی کشورهای معاند و هم‌سویشانشان در منطقه برای شورش‌آفرینی و اغتشاش در نیمه دوم امسال برنامه‌ریزی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۹۶۳۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، علی بهادری جهرمی در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» لبنان که (امشب) پخش خواهد شد، به مسائل مختلفی از جمله آشوب چند ماه اخیر در ایران، مذاکرات هسته‌ای و حل مشکلات کشور پرداخت.

وی با اشاره به جمع‌آوری و وجود اسناد مختلف مرتبط با آشوب و اغتشاشات اخیر در ایران، از نقش سرویس‌های جاسوسی چند دولت غربی گفت و با اشاره به روند رو به جلو دولت در حل مشکلات از افزایش تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه بعضا تا پنج برابر خبر داد.

جهرمی با اذعان به ضعف‌های رسانه‌ای در کشور تأکید کرد همانطور که ایام دفاع مقدس ثابت کرد که ایران نیازمند تقویت خود در عرصه نظامی است، امروز این آشوب و جنگ رسانه‌ ای علیه ایران ثابت کرد که کشور نیازمند سرمایه‌گذاری در امر رسانه است.

سخنگوی دولت یادآور شد: دشمن تمام تلاش خود را کرد تا ضمن بهره‌برداری از موقعیت پیش‌آمده، «در ذهن بخشی از مردم و هم در ذهن بخشی از کسانی که اختلاف دیدگاه‌هایی درون کشور دارند یا ناراحتی‌هایی دارند، خطای محاسباتی ایجاد کند... اما نتیجه این طراحی، این شد که علی رغم اینکه تمام قوایشان را به کار گرفتند، نتوانستند به اهدافی که طراحی کرده بودند برسند».

وی افزود: آنها تمام تلاششان را می‌کنند تا مانع پیشرفت بشوند، مانع توسعه و حرکت کشور شوند... البته هدف‌گذاری آنها طبیعتاً در فضاهای آرمانی خودشان به سمت تجزیه‌طلبی همیشه بوده و هست... برای اینکه هم ناآرامی در منطقه ایجاد شود هم قدرت منطقه‌ای ایران کاهش یابد؛ اما خودشان هم میدانند این یک هدف آرمانی است که در خواب هم نمی‌توانند آن را ببینند.

جهرمی با ابراز تأثر از ماجرای فوت خانم مهسا امینی و «دردناک» و «تلخ» توصیف کردن آن، به بُعد دخالت‌های خارجی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی داخل کشور از ابتدای سال متعدد گزارش‌هایی داده بودند که سرویس‌های جاسوسی و برخی از کشورهای معاند و برخی کشورهای هم سویشان در منطقه برنامه‌ریزی‌هایی دارند برای شورش‌آفرینی و اغتشاش در نیمه دوم امسال.

سخنگوی دولت افزود: طبیعتاً برای اینکه بتوان یک اغتشاش را از بیرون یعنی ایجاد ناامنی و ایجاد شورش از بیرون را مدیریت کرد نیاز به زمینه داخلی هم هست؛ حالا این زمینه‌ها یا باید طراحی بشود یا در طول زمان آماده‌سازی شود یا یک فرصتی مهیا شود برای بهره‌برداری. طبیعی است که در هر کشوری حوادث تلخی ممکن است اتفاق بیفتد... همین دو سه ماه پیش؛ یک شهروندی در یکی از ایالات آمریکا وارد یک مدرسه شد و نوزده دانش‌آموز را به قتل رساند.

وی تاکید کرد: خوب این یک حادثه تلخ است؛ می‌شود از چنین حادثه‌ای، اگر کسی قصدش شورش‌آفرینی درون یک کشور را دارد بهره‌برداری و شبهه‌افکنی کند که این فرد چه کسی بوده به کجا وصل بوده...، آیا دولت کوتاهی داشته یا برنامه‌ریزی سازماندهی شده‌ای در این زمینه داشته یا نداشته، شبهات متعددی میشود مطرح و افکار عمومی را تحریک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها