مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزدخبر داد؛

امدادرسانی نیروهای امدادی به بیش از 350 نفر گرفتار در برف

یزد - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امدادرسانی 25 تیم عملیاتی به بیش از 350 نفر از شهروندان طی برف و بوران چند روزه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۵۰۲۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محسن حرازی زاده یزدی از امدادرسانی 25 تیم عملیاتی به بیش از 350 از شهروندان طی برف و بوران در جاده های سطح استان خبر داد و اظهارداشت: طی این مدت بیشترین حوادث در شهرستان تفت ، مهریز و ابرکوه گزارش شد.

وی افزود: 103 نفر در حوادث جاده ای و مراجعات حضوری توسط پایگاههای امداد جاده ای اردکان و مهریز و خانه هلال دهشیر تفت اسکان اضطراری داده شدند و همچنین 140 نفر به نقاط امن و 2 نفر توسط آمبولانس هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

حرازی به فعالیت 25 تیم عملیاتی اشاره و تصریح کرد: تعداد اعضای تیم عملیاتی 78 نفر بود که با 5 دستگاه آمبولانس، 4 دستگاه خودروی نجات و 3 دستگاه خودروی کمک دار طی حوادث اخیر به یاری شهروندان شتافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همچنین از رهاسازی بیش از 100 خودرو گرفتار در برف و تخلیه آب در سطح شهرستانهای ابرکوه ، اشکذر توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر با استفاده از موتور پمپ و کف کش خبر داد و گفت: همچنین 1 مورد رهاسازی از خودرو  در تصادف جاده ای توسط تیم های امدادی بوسیله ست نجات صورت گرفته است.

وی افزود : امدادرسانی در برف و کولاک در شهرستانهای اردکان ،بهاباد ، مهریز و بافق نیز توسط نیروهای امدادی صورت گرفته است و همچنین در کنار حوادث برف و بوران،  پوشش حوادث و تصادفات جاده ای در محورهای مهریز و اردکان نیز با حضور تیم های امدادی انجام شده است.

حرازی از آمادگی جمعیت هلال احمر در تمام ساعات شبانه روز برای خدمت رسانی به مردم خبر داد و گفت: از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان از مسافرت پرهیز کنند و به ویژه به سمت مناطق کوهستانی یا صعب‌العبور حرکت نکنند و در صورت بروز حادثه با شماره امداد و نجات هلال احمر ۱۱۲ تماس بگیرند.

این مسئول همچنین بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری از سوی شهروندان تاکید کرد و افزود: در صورتی که سفر ضروری دارید حتما پیش از سفر از وضعیت آب و هوا  مطلع شوید و تا حد امکان از عبور در مسیرهای صعب العبور خودداردی کنید، ضمن اینکه وسایل ایمنی مثل زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و پتوی اضافه همراه داشته باشید و در نزدیک ترین پمپ بنزین ، خودرو را پر کنید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان ساخت: جمعیت هلال‌احمر به صورت ۲۴ساعته فعال و در حال رصد سوانح جوی احتمالی و امدادرسانی به مردم حادثه ‌دیده است و خدمت‌رسانی به افراد حادثه دیده به عنوان وظیفه انسانی در صدر فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها