کد خبر: ۱۳۹۴۱۶۲

مراحل ترخیص کالا از گمرک

مقدمه

شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص به صورت تخصصی آماده است تا تمامی مراحل ترخیص کالا از گمرکات سراسر کشور از جمله ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و ترخیص کالا از گمرک شهریار را برای مشتریان خود و صاحبان کالا انجام دهد.

ترخیص کالا به فرایندی پیچیده و البته بسیار حساس در فرایند واردات و صادرات کالا تبدیل شده است؛ به همین دلیل، سپردن چنین فرایندی به متخصصان و ترخیص کاران ققنوس ترخیص میتواند کمک ویژه ای به توسعه تجارت و فعالیت های بازرگانی شما عزیزان کند. در هر مرحله ای از ترخیص کالا باشید، میتوانید ادامه کار را به ما بسپارید. در ادامه نیز قصد داریم تا تمامی مراحل و هزینه های ترخیص کالا از گمرکات سراسر کشور را توضیح دهیم تا با تسلط کافی، این پروسه چالش برانگیز را شروع نمایید.

فرآیند ترخیص کالا از گمرک چگونه انجام می شود؟

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس، گمرک شهریار و سایر گمرکات کشور، سلسله مراتب مشخصی را از اخذ پروفرما از فروشنده آغاز میشود تا خروج کالا از گمرک و تحویل به دست مشتری شامل میشود. چنین فرایندی در گمرکات ایران دشواری های خاص خود را دارد و معمولا تجار و بازرگانان، انجام تشریفات گمرکی را سخت ترین مرحله از واردات کالا میدانند؛ اما راه حل چیست؟ در حال حاضر شرکت ها و حق العملکاران بسیاری در این زمینه فعالیت میکنند و میتوانند به نیابت یا نمایندگی از شما، هر مرحله از ترخیص کالا از گمرک شهریار را به خوبی به سرانجام برسانند. شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص به عنوان یکی از بهترین کارگزاران رسمی گمرک، این افتخار را دارد تا با ارائه انواع خدمات تخصصی، پروسه ترخیص محموله ها را راحت تر و سریع تر نماید.

لیست کاملی از مراحل ترخیص کالا که باید به ترتیب انجام گیرند، به شرح زیر است:

  • دریافت پیش فاکتور یا پروفرما از فروشنده کالا

  • اقدام برای دریافت مجوز ثبت سفارش از سامانه جامع تجارت

  • ثبت درخواست تخصیص ارز مورد نیاز از بانک مرکزی

  • اقدام برای حواله خرید و تامین کالا

  • دریافت بارنامه حمل کالا از شرکت حمل و نقل بین المللی

  • محاسبه هزینه های ترخیص کالا و تعرفه های گمرکی

  • ثبت اظهارنامه گمرکی در سامانه جامع گمرکی و دریافت شماره کوتاژ

  • تعیین مسیر گمرکی جهت ارزیابی کالاها

  • واریز حقوق ورودی و عوارض گمرکی

  • پرداخت 4 درصد از مالیات علی الحساب (در صورتی که معاف شده باشید، نیازی نیست)

  • اخذ مجوزهای مورد نیاز جهت ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

  • اقدام برای دریافت کدرهگیری از بانک عامل

  • محاسبه و پرداخت عوارض و هزینه انبارداری جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار

  • ورود کامیون به منظور بارگیری محموله ها

  • بررسی مجدد کالا در درب خروج گمرک

  • در نهایت، خروج بار از گمرک

مزایای استفاده از شرکت ترخیص کالا

تغییرات دائمیدر قوانین و دستورالعمل های ترخیص کالا و فرایند دشوار محاسبه هزینه ها و اخذ مجوزها سبب شده تا موانع شدیدی بر سر فعالیت تجاری شرکت های تولیدی، خدماتی و صاحبان کالا ایجاد شود. با توجه به این که در چنین شرایطی بهترین کار کمک گرفتن از شرکت های ترخیص کار معتبر میباشد، خوب است با مزایای ویژه ای که همکاری با شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص به همراه دارد نیز آشنا باشید. تیم متخصص ققنوس ترخیص از تمامی قوانین و آئین نامه های گمرکی آگاهی کافی دارند و میتوانند استرس و نگرانی های شما از بابت انجام درست مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس ، گمرک شهریار و سایر گمرکات کشور را کاهش دهند.

بخشی از مهمترین مزیت های همکاری با شرکت ترخیص کالا به صورت زیر هستند:

  • تسهیل در انجام امور: قطعا اگر شخصا نسبت به ترخیص کالا از مرک اقدام نمایید، باید زمان و هزینه زیادی را صرف این امور کنید. اما با حضور ترخیص کاران نیازی به صرف وقت و هزینه خود ندارید و میتوانید از بابت انجام صحیح هر مرحله از ترخیص کالا از گمرک شهریار مطمئن باشید.

  • تضمین امنیت: ترخیص کالا در ایران به امری بسیار حساس تبدیل شده است. از آنجا که هر گونه نقصی در تهیه اسناد و مدارک یا طبقه بندی اشتباه کالاها میتواند موجب جریمه های سنگین شود، با کمک تیم ترخیص کار ققنوس ترخیص دیگر چنین مشکلاتی رخ نخواهد داد. شرکت ترخیص کالا تمامی مسئولیت های گمرکی را برعهده میگیرد و آسیب ها و خسارت ها را به حداقل میرساند.

  • افزایش بهره وری: به چه معناست؟ تصور کنید که محموله شما به دلایل مختلفی در گمرک گیر میکند و کالا به موقع به دست مشتریان شما نمیرسد. در چنین شرایطی کمک گرفتن از یک شرکت ترخیص کالا قطعا به شما کمک خواهد کرد تا هر چه سریع تر محموله را از گمرک خارج نمایید.

  • کمک به مدیریت هزینه ها: ممکن است تصور کنید که دستمزد ترخیص کارها بالاست و همین امر سبب افزایش هزینه ها میشود؛ اما دقت داشته باشید که کارگزاری ها علاوه بر کمک به جلوگیری به بروز هزینه های سنگین ناشی از اشتباهات گمرکی، میتواند به صرفه ترین نرخ های گمرکی را برای کالای شما پیدا کند. تیم ققنوس ترخیص همواره تلاش کرده تا با ارائه نرخی معقول، به توسعه هر چه بیشتر کسب و کار شما کمک کند.

  • سهولت در آماده سازی مدارک: نقص و اشتباه در تهیه و جمع آوری اسناد ترخیص کالا میتواند این روند را بسیار طولانی و پرهزینه کند. شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص این آمادگی را دارد تا بدون کوچکترین اشتباه، به تهیه مدارک بار شما کمک کند.

هزینه های ترخیص کالا ( گمرک بندرعباس، گمرک شهریار)

هزینه ترخیص کالا از گمرک را از مهمترین بخش های واردات یا صادرات کالا میدانیم که نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. زمانی که شما قصد ترخیص کالا از گمرک بندرعباس یا ترخیص کالا از گمرک شهریار را دارید، میتوانید پس از تسویه حساب با صندوق گمرکی، نسبت به خروج بار خود از گمرکات اقدام نمایید. به غیر از هزینه تعرفه خود کالاها، موظف به پرداخت هزینه های دیگری هستید که شامل موارد زیر میشوند:

هزینه

توضیحات

هزینه بارگیری

زمانی که محموله خریداری شده به گمرک میرسد، باید توسط وسیله نقلیه بارگیری شود تا به انبارهای گمرکی انتقال داده شود. شرکتی که وظیفه تخلیه یا بارگیری کالا را دارد، این هزینه را دریافت میکند.

هزینه انبارداری

محموله ها با ورود به گمرک باید انبار گمرکی انتقال داده شوند که هزینه دارد. هزینه های انبارداری به نوع انبار، نوع کالا، اندازه و جنس بار و البته مدت زمان نگهداری کالا در انبار بستگی دارد.

هزینه بیمه نامه

بیمه نمودن کالا در فرایند ترخیص کالا از گمرک ضروری است؛ از این رو برای بیمه کردن کالا باید هزینه هایی نیز پرداخت شود.

سود بازرگانی

سود بازرگانی از جمله هزینه های دریافتی توسط گمرک ایران است که دولت تعیین کننده مبلغ آن میباشد. میزان سود بازرگانی هر ساله امکان تغییر دارد.

حقوق ورودی کالا

حقوق ورودی کالا بدون در نظر گرفتن نو یا مستعمل بودن کالا دریافت میگردد و نحوه اخذ آن براساس کتاب مقررات واردات و صادرات میباشد.

دستمزد ترخیص کار

شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص به جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار، بندرعباس و غیره دستمزدی را دریافت میکند تا به تشریفات گمرکی بپردازد. برای اطلاع ازقیمت ها میتوانید با کارشناسان ققنوس ترخیص در این زمینه در ارتباط باشید.



اهمیت ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

بندرعباس یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور به شمار میرود و از گذشته تاکنون خاستگاه اقتصادی داشته است. با توجه به این که بیشتر کشتی ها به ویژه جهت حمل بار دریایی از چین و دبی به این بندر وارد میشوند، ترخیص کالا از گمرک بندرعباس اهمیت بالایی دارد. علاوه بر این، گمرکات بندرعباس با بیشتر از 85 گمرک بین المللی در سراسر جهان در ارتباط هستند و بیش از نیمی از حجم کالاهای وارداتی و صادراتی ایران را پذیرش میکند. گمرک بندرعباس دو گمرک شهید رجایی و شهید باهنر را شامل میشود که هر یک از آنها بهترین خدمات صادرات، واردات، ترانزیت، بازرسی، ارزیابی و ترخیص کالا را ارائه میدهند.

اهمیت ترخیص کالا از گمرک شهریار

گمرک شهریار یکی از مهمترین و البته فعال ترین گمرکات کشور در زمینه ترخیص کالا میباشد. به علاوه، گمرک شهریار تنها گمرک زمینی فعال در استان تهران است که حوزه های مختلفی را شامل میشود. از جمله مزایای ترخیص کالا از گمرک شهریار میتوانیم به فضای بسیار زیادی که جهت تخلیه و بارگیری کالا در اختیار دارد، اشاره کنیم. قرارگیری گمرک شهریار در استان تهران و نزدیکی آن به پایتخت کشور سبب شده تا دسترسی به اکصر شهرها و فرودگاه بین المللی امام خمینی و مهرآباد راحت تر باشد. 

جمع بندی

میدانیم که مراحل ترخیص کالا از گمرک تا چه اندازه برای شما حائز اهمیت است؛ از این رو، بهترین شیوه ای که باید در نظر داشته باشید، واگذاری فرایند ترخیص به بهترین شرکت ترخیص کالا با چندین سال سابقه موفقیت آمیز میباشد. تیم ترخیص کاران ققنوس ترخیص با بیش از 9 سال سابقه در ارائه خدمات تخصصی ترخیص کالا از گمرک شهریار، ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و سایر گمرکات کشور، بهترین تجربه ها را برای مشتریان خود رقم زده است. اگر شما عزیزان هم به خدمات ترخیص کالا نیاز دارید، کارشناسان ما آماده هستند تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند. برای ارتباط با کارشناسان ققنوس ترخیص میتوانید به آدرس www.fnxcustoms.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02191010699 تماس حاصل فرمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها