«جام‌جم» از جزئیات تفاهم‌نامه همکاری پژوهشگاه رویان و وزارت آموزش‌و‌پرورش گزارش می‌دهد

پیشگامی رویان در ارتقای توانمندی دانش‌آموزان

کد خبر: ۱۳۸۸۷۱۹
نویسنده مرضیه شاوردی - مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی

حضور شرکت‎های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه‎های بین‌المللی طی سال‌های اخیر یکی از نقاط قوتی است که می‎تواند زمینه ارتقای این شرکت‎ها را فراهم آورد. اصولا بدون ارتباط بین‌‎المللی، زمینه‌های رشد و پیشرفت همگام با سطح جهانی میسر نمی‌شود.

نمایشگاه مدیکا دوسلدورف ۲۰۲۲ یکی از فرصت‏های بسیار خوب برای حضور شرکت‎های دانش‎بنیان ایرانی فعال در زمینه تجهیزات پزشکی بود که هفته گذشته با حضور ۱۳ شرکت منتخب در آلمان برگزار شد. پاویون محصولات دانش‌بنیان ایران با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در فضایی به وسعت حدود ۱۰۰ متر در سالن ۱۴ نمایشگاه برپا بود. علاوه بر دانش‌بنیان بودن که به عنوان معیار اصلی انتخاب این شرکت‎ها برای حضور در نمایشگاه در نظر گرفته شده است، توانمندی‌های صادراتی شرکت‌ها، داشتن مجوز‌ها و استاندارد‌های معتبر بین‌المللی حوزه تجهیزات پزشکی، وضعیت مطلوب اقلام تبلیغاتی ازقبیل وبگاه و کاتالوگ به زبان‌های بین‌المللی، جذابیت و قابلیت محصول برای ورود به بازار صادراتی و شرایط سایر زیرساخت‌های صادراتی از جمله مهم‌ترین معیار‌های انتخاب برای حضور در این نمایشگاه بود.

موقعیت مطلوب پاویون ایران در سالن ۱۴ نمایشگاه، زمینه‎ای را فراهم کرد که وضعیت بازدید و حضور بازرگانان و متخصصان بین‌المللی بسیار رضایت‌بخش باشد. از طرفی، با توجه به کمرنگ شدن شیوع کرونا در اروپا و به صورت کلی در جهان، امسال نمایشگاه با کیفیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد. نکته‌ای که تمام افراد حاضر در نمایشگاه بر آن تاکید می‌کردند، حضور پررنگ‌تر افراد متخصص حوزه تجهیزات پزشکی نسبت به سال‌های قبل در این نمایشگاه بود؛ درصد حضور افراد متخصص نسبت به عموم بازدیدکنندگان در نمایشگاه امسال بیشتر شده‌بود.

در نمایشگاه امسال، شرکت‌ها قبل از حضور با استفاده از تعاملات قبلی و استفاده از پلتفرم‌های آنلاین نمایشگاه مدیکا ارتباطاتی گسترده با فعالان حوزه مرتبط برقرار کردند و در زمان برگزاری نمایشگاه، جلسات متعددی با مشتریان بالقوه داشتند. با توجه به این‌که نمایشگاه به تازگی به پایان رسیده و فرصت چهار روزه نمایشگاه برای نهایی‌سازی و امضای قرارداد‌های همکاری بین‌المللی ناکافی است، بیشتر شرکت‌ها در حال ادامه مذاکرات خود هستند و به زودی نتایج و ارزش قرارداد‌های منعقد شده اعلام خواهدشد. یکی از تفاوت‌های مهم این نمایشگاه با سال‌های قبل، حضور متنوع‌تر شرکت‌های ایرانی از نظر تنوع سبد محصولات بود که بسیار جای خشنودی دارد. از جمله مهم‌ترین محصولات پیشرفته پاویون ایران می‌توان به الکتروکوتر جراحی، دستگاه الکتروکاردیوگراف و سامانه تست ورزش، محصولات تشخیصی، ترمیم‌کننده زخم، سامانه ناوبری جامع جراحی، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و... اشاره کرد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها