چرخ متروی مشهد روی ریل ملی
با امضا تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مشهد با شرکت ذوب‌آهن اصفهان محقق می‌شود

چرخ متروی مشهد روی ریل ملی

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توسعه و پیشرفت خطوط قطار شهری مشهد نیازمند حمایت ویژه دولت است و باید در سطح ملی به این کلانشهر با حضور بیش از ۳۰ میلیون زائر توجه شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توسعه و پیشرفت خطوط قطار شهری مشهد نیازمند حمایت ویژه دولت است و باید در سطح ملی به این کلانشهر با حضور بیش از ۳۰ میلیون زائر توجه شود.
کد خبر: ۱۳۸۳۶۶۳

خراسان رضوی - جام جم آنلاین - حسن موحدیان روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اولویت شورای ششم و مدیریت شهری مشهد تکمیل فاز اول خط سوم مترو از میدان شهدا به سمت حرم رضوی و پایانه مسافربری است.وی با بیان اینکه شهرداری مشهد اهتمام ویژه‌ای برای اجرای این پروژه دارد، بیان کرد: ساخت هر کیلومتر خط قطارشهری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد که باید دولت نیز در این خصوص کمک ویژه‌ای داشته باشد.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.
لزوم توسعه زیرساختهای ورزشی در حاشیه شهر
رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص توسعه زیرساختهای ورزشی در مناطق حاشیه‌ای مشهد نیز اظهار کرد: توسعه زیرساختهای ورزشی و افزایش سرانه ورزشی در نقاط محروم شهر مورد تاکید است و اقدامات خوبی در این خصوص در حال اجراست.
موحدیان افزود: باید از استعداد کودکان و نوجوانان ساکن در مناطق حاشیه شهر در رشته های مختلف ورزشی استفاده شود، باید به صورت جدی برای توسعه ورزش در این مناطق اقدام کرد.
وی ادامه داد: حال و روز ورزش خراسان خوب نیست و در حال حاضر یک تیم فوتبال لیگ برتری نداریم.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فرارسیدن روز جهانی عصای سفید، خاطر نشان کرد: هزینه زیادی برای زیبایی شهر صرف می‌شود، اما روشندلان معتقدند که از این زیبایی بهره‌ای نمی‌برند و متقاضی توسعه فعالیتهای مرتبط با این قشر در بخش فرهنگی هستند که باید این خواسته مورد توجه قرار گیرد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها