یکی از مسئولین میز ایران در وزارت خارجه انگلیس چند روز قبل از آشوب‌های اخیر با سفر به تهران، اقداماتی برای هماهنگی اغتشاشگران انجام داده بود.
کد خبر: ۱۳۸۲۹۸۲

به گزارش جام جم آنلاین، در جریان اغتشاشات اخیر در کشور برخی سفارتخانه‌های خارجی و بطور خاص اروپایی و با محوریت سفارت آلمان نقش موثری در هدایت و سازماندهی آشوب‌ها در کشور داشته و اقداماتی نیز برای تحریک اوباش به اقدام علیه ایران انجام داده‌اند.

مطابق گزارشات بدست آمده از منابع امنیتی، علاوه بر سفارت آلمان، انگلیسی‌ها نیز در غائله اخیر نقش زیادی داشته و به افزایش بحران در ایران دامن زده‌اند. مطابق این خبر یکی از مصادیق ورود و دخالت انگلیس در حوادث اخیر، ورود پرحجم دیپلمات‌های بریتانیایی به ایران در ماه گذشته است.

براساس اطلاعات دریافتی در میان چهره‌های وارد شده به ایران در مدت اخیر، نام خانم استفانی القاق نماینده ارشد انگلیس در مذاکرات وین و از مسئولین میز ایران در وزارت خارجه انگلیس نیز وجود دارد که ایشان چند روز قبل از آغاز آشوب‌ها وارد کشور می‌شود و از نزدیک بر روند مدیریت اوضاع در ایران نظارت می‌کند.

مطابق برخی گزارشات بدست آمده از علت حضور این خانم در ایران، وی به عنوان سرپل و یکی از کانون‌های اصلی ارتباطات با جریانات معارض در داخل کشور عمل کرده و نقش موثری در هدایت و عملیات رسانه‌ای-میدانی اغتشاشات اخیر داشته است.

مهدی یزدی نژاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها