والیبال نشسته ایران همچنان قدرت برتر جهان است

بوسه‌قهرمانی

با اشتباه تایلندی‌ها و سخت‌گیری ناظر فنی تور آزاد ساحلی سامیلا به‌رغم اعلام سیدبندی، از شرکت تیم‌های ملی ساحلی ایران در این مسابقات جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۳۸۱۰۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، بیست و یکمین دوره تور آزاد والیبال ساحلی سامیلا از 30 شهریور تا سوم مهرماه در شهر سانخولای تایلند برگزار می‌شود و با وجود اینکه شرکت در این مسابقات در برنامه کاری کمیته ساحلی فدراسیون والیبال نبود، تایلندی‌ها درخواست کردند با توجه به این‌که والیبال ساحلی ایران از قدرت‌های آسیا محسوب می‌شود، نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها شرکت کنند.

بر این اساس کمیته ساحلی فدراسیون با برگزاری یک کمپ آمادگی در زمین‌های ساحلی فدراسیون والیبال دو تیم به این رقابت‌ها اعزام کرد و ساحلی بازان کشورمان روز گذشته وارد محل برگزاری مسابقات شدند و صبح امروز از سوی کمیته برگزاری مسابقات دو تیم ایران در جدول اصلی قرار گرفتند. اما پس از مدتی کریستادا پاناسری عضو و مسئول هماهنگی کمیته ساحلی کنفدراسیون آسیا و رئیس کمیته فنی تور سامیلا به فدراسیون والیبال ایران اعلام کرد که به دلیل عدم هماهنگی فدراسیون تایلند با رئیس کمیته ساحلی آسیا و مسئولین برگزاری مسابقات درخصوص دریافت تاییدیه حضور تیم‌های ایران در این رقابت‌ها، ایرانی‌ها امکان شرکت در این مسابقات را ندارند.

ناظر فنی تور آزاد سامیلا این موضوع را اشتباه تایلندی‌ها دانست و با ارسال نامه‌ای به فدراسیون والیبال به صورت رسمی عذرخواهی و اعلام کرد که تمامی هزینه‌های رفت و آمد و اقامت تیم‌های والیبال ساحلی از سوی فدراسیون والیبال تایلند پرداخت می‌گردد و در این مدت ساحلی بازان ایران می‌توانند کمپ تمرینی در سانخوالا داشته باشند.

این درحالی بود که ایران از ابتدا قصد حضور در این مسابقات را نداشت اما به درخواست تایلند و کنفدراسیون والیبال آسیا بعد از پایان مهلت قانونی ثبت‌نام درخواست داد و میزبان قول داده بود که مشکلی برای حضور نمایندگان ایران بوجود نیاید.

گفتنی است که کنفدراسیون والیبال آسیا سیدبندی 30 تیم‌ شرکت کننده در جدول اصلی این مسابقات را صبح امروز (سه‌شنبه 29 شهریور) اعلام کرده بود و تیم ملی الف ساحلی ایران (بهمن سالمی – آرش وکیلی) با 2400 امتیاز در سید چهارم قرار داشت. همچنین تیم ملی ب ساحلی ایران (حامد میرزاعلی – علیرضا آقاجانی) با 1465 امتیاز در سید هشتم قرار گرفت. لازم به ذکر است که تیم‌های ملی لائوس نیز به همین دلیل از این رقابت‌ها کنار گذاشته شدند.

ناظر کنفدارسیون والیبال آسیا رسما عذرخواهی کرد

ناظر کنفدراسیون والیبال آسیا با ارسال نامه‌ای به صورت رسمی از مشکلات ایجاد شده برای تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران برای حضور در تور آزاد سامیلا عذرخواهی کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

دکتر محمدرضا داورزنی

رئیس فدراسیون والیبال ایران

امیدوارم حال شما خوب باشد.

در خصوص دعوت فدراسیون والیبال تایلند از تیم‌های ایرانی برای شرکت در تور آزاد سامیلا، فدراسیون والیبال تایلند ضمن اذعان به خطای خود اعلام کرد که از ایران دعوت کردیم تا تیم‌های شرکت‌کننده بیشتری برای ارتقای مسابقات ساحلی تایلند داشته باشیم.

این مقررات از سوی فدراسیون تایلند نقض شده است و برای سایر فدراسیون‌های شرکت کننده نیز غیرقابل قبول تلقی می‌شود. به همین دلیل در صورت شرکت تیم‌های ایرانی به‌رغم وجود اعتراض، مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد، بنابراین ضمن عذرخواهی با نهایت تاسف از تیم‌های ایرانی درخواست انصراف از این مسابقات را داریم.

فدراسیون والیبال تایلند به کرات اعلام می‌دارد که این واقعه در پی اشتباه فدراسیون والیبال تایلند رخ داده است و فدراسیون والیبال ایران در این امر مقصر نیست.

در راستای اعلام فدراسیون والیبال تایلند، تمامی هزینه‌های مرتبط با اسکان و بلیط پرواز همه اعضای ایرانی تا روز آخر مسابقات بر عهده میزبان خواهد بود. تیم‌های ایران میتوانند تا روز آخر مسابقه در هتل مسابقات اسکان داشته باشند و در سانخولا تمرین کنند.

از همراهی شما نهایت سپاسگزاری را دارم.

کریتسادا پاناسری
رئیس کمیته فنی

انصاری: تایلندی‌ها اشتباه کردند و هزینه‌های سفر را می‌پردازند

نادر انصاری، نایب رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال درباره ممانعت ناظر فنی تور آزاد ساحلی سامیلا از حضور تیم‌های ایرانی در این مسابقات، افزود: تور آزاد سامیلا در تقویم 2022 آسیا قرار داشت و ایران به دلایلی علاقمند به حضور در این مسابقات نبود.

وی با بیان این‌که پس از پایان مهلت ثبت نام تیم‌ها، کنفدراسیون والیبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون دلایل شرکت نکردن تیم‌های ایرانی را پرسید، گفت: کمیته ساحلی به صورت مکتوب دلایل خود را بیان کرد، اما AVC در نامه‌ای دیگر خواستار حضور تیم‌های ایرانی در این مسابقات شد و تاکید کرد که کارهای اداری برای حضور را انجام خواهد داد.

نایب رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال ادامه داد: به‌رغم مدت زمان کوتاه تا شروع مسابقات، به سرعت فرم‌های ثبت نام تیم‌ها تهیه و ارسال شد و مورد تائید فدراسیون تایلند قرار گرفت و سپس دعوت‌نامه تیم‌های اعزامی ازسوی فدراسیون تایلند ارسال شد و تایلندی‌ها مکاتبات لازم برای تسریع در صدور ویزا را با سفارت خود در تهران انجام دادند و خدا رو شکر با تلاش مسئولین فدراسیون والیبال اعزام تیم‌های ملی الف و ب ساحلی به تور آزاد سامیلا به موقع با موفقیت انجام شد.

وی تصریح کرد: حتی فدراسیون برای تهیه بلیت پرواز داخلی از بانکوک به سانخلا با مشکل روبرو بود که فدراسیون والیبال تایلند بلیت را تهیه کرد.

انصاری با اشاره به این‌که در نهایت تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران به این مسابقات اعزام شدند و در قرعه‌کشی هم شرکت کردند و در سید چهارم و هشتم جدول اصلی قرار گرفتند، گفت: اما ناظر فنی مسابقات اجازه حضور به نمایندگان ایران نداد و کرگ کراچر رئیس کمیته ساحلی آسیا نیز با حضور تیم‌های ایرانی موافقت نکرد. شانریت عضو اجرایی کنفدراسیون والیبال آسیا و کیاتیپونگ دبیرکل این کنفدراسیون هم نتوانستند وی را متقاعد کنند.

نایب رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال در پایان گفت: کنفدراسیون والیبال آسیا در ایمیلی از ایران برای مشکلات بوجود آمده عذرخواهی کرد و تاکید کرد که کنفدراسیون و تایلند مقصر این موضوع هستند. به همین دلیل AVC هزینه اعزام ملی‌پوشان و عوامل اجرایی را برعهده گرفت و اجازه داد تا تیم‌های ایران یک هفته به عنوان مهیمان در تایلند اردو بزنند و چند دیدار تدارکاتی و دوستانه برگزار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها