گلخانه هوشمند پارک فاوا دارای حدود ۱۰۰ متر مربع مساحت است. این گلخانه با استفاده از فناوری اینترنت اشیا (IOT) قابلیت کشت هرگونه محصول را داشته و با استفاده از فناوری‌های نوین، امکان فراهم سازی و انطباق شرایط محیطی (دما، رطوبت، آبیاری و...) را به صورت هوشمند و خودکار دارد.
کد خبر: ۱۳۷۶۷۲۷

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

محمد شیخ سفلی، کارشناس گلخانه هوشمند پارک فاوا در خصوص راه‌اندازی سامانه و پایگاه داده‌های گلخانه هوشمند گفت: گلخانه هوشمند پارک فاوا مبتنی بر اینترنت اشیا یا IOT است. به همین منظور در این گلخانه باید تمامی پارامتر‌ها از طریق وب و اینترنت مانیتور و کنترل شود. همچنین از این طریق می‌توان شبکه‌ای از گلخانه‌ها را از طریق وب کنترل کرد.

شیخ سفلی تصریح کرد: سامانه و پایگاه داده‌های ایجاد شده در گلخانه این قابلیت را دارد که تمامی داده‌ها و پارامتر‌ها را هر ۱۰ ثانیه یکبار از طریق سنسور‌های نصب شده در گلخانه ثبت کرده و در وبسایت بارگذاری کند.

وی ادامه داد: لازم به یادآوری است که براساس داده‌های ثبت شده و تحلیل آن‌ها، می‌توان اپلیکیشن‌هایی را طراحی کرد تا براساس رفتار و تغییرات قبلی گلخانه، به صورت هوشمند پارامتر‌های گلخانه که شامل دما، رطوبت، گاز دی اکسید کربن، زمان‌های آبیاری و شدت نور می‌شود را تنظیم کند.http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها