کارشناس گلخانه هوشمند پارک فاوا

گلخانه هوشمند پارک فاوا راه حلی برای رفع مشکلات هدر رفت آب

گلخانه هوشمند پارک فاوا دارای حدود ۱۰۰ متر مربع مساحت است. این گلخانه با استفاده از فناوری اینترنت اشیا (IOT) قابلیت کشت هرگونه محصول را داشته و با استفاده از فناوری‌های نوین، امکان فراهم سازی و انطباق شرایط محیطی (دما، رطوبت، آبیاری و...) را به صورت هوشمند و خودکار دارد.
کد خبر: ۱۳۷۶۷۲۷

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

محمد شیخ سفلی، کارشناس گلخانه هوشمند پارک فاوا در خصوص راه‌اندازی سامانه و پایگاه داده‌های گلخانه هوشمند گفت: گلخانه هوشمند پارک فاوا مبتنی بر اینترنت اشیا یا IOT است. به همین منظور در این گلخانه باید تمامی پارامتر‌ها از طریق وب و اینترنت مانیتور و کنترل شود. همچنین از این طریق می‌توان شبکه‌ای از گلخانه‌ها را از طریق وب کنترل کرد.

شیخ سفلی تصریح کرد: سامانه و پایگاه داده‌های ایجاد شده در گلخانه این قابلیت را دارد که تمامی داده‌ها و پارامتر‌ها را هر ۱۰ ثانیه یکبار از طریق سنسور‌های نصب شده در گلخانه ثبت کرده و در وبسایت بارگذاری کند.

وی ادامه داد: لازم به یادآوری است که براساس داده‌های ثبت شده و تحلیل آن‌ها، می‌توان اپلیکیشن‌هایی را طراحی کرد تا براساس رفتار و تغییرات قبلی گلخانه، به صورت هوشمند پارامتر‌های گلخانه که شامل دما، رطوبت، گاز دی اکسید کربن، زمان‌های آبیاری و شدت نور می‌شود را تنظیم کند.http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها