برپایی هیئت فرهنگیان در اسلامشهر برای اولین بار

تکیه ای برای تربیت نسل حسینی

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر اعلام کرد: با آخرین روز از اجرای طرح شمیم حسینی در شهرستان اسلامشهر ۳۰۰ هیئت و مسجد این شهرستان حواله ۳ میلیون تومانی کمک به برگزاری مراسم عزاداری سید الشهداء (ع) را دریافت کردند که در مجموع ۹ میلیارد ریال در این زمینه کمک شده است.
کد خبر: ۱۳۷۵۳۷۴

حجت الاسلام حسین مطهری امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد به خبرنگاران گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای امین و عدالت محور نیات واقفین در رابطه با اطعام و برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) به اجرای طرح شمیم حسینی پرداخته است که در این طرح مقرر شده به هیئات و مساجدی که توسط سازمان تبلیغات و اداره امور مساجد معرفی شدند حواله ای به مبلغ ۳ میلیون تومان جهت کمک به تهیه نیازهایشان تقدیم شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر در ادامه از کمک به ۳۰۰ هیئت خبر داد و گفت: طرح شمیم حسینی در اسلامشهر همزمان با آغاز محرم الحرام به مدت ۵ روز شروع شد. در ابتدا مقرر شده بود ۲۰۰ هیئت و ۷۰ مسجد شهرستان اسلامشهر در این طرح شرکت داده شوند که به پیشنهاد معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری اسلامشهر به ستاد آستان با افزایش سهمیه اسلامشهر موافقت شده و این آمار به ۳۰۰ هیئت و مسجد افزایش یافت.
حجت الاسلام تولایی رئیس اداره تبلیغات شهرستان اسلامشهر نیز با اشاره به ثبت تعدادی از هیئات در سامانه طوبی اظهار داشت: در سطح شهرستان اسلامشهر بیش از یک هزار هیئت مذهبی وجود دارد که توانستیم ۷۰۰ تا از این هیئت ها را در سامانه طوبی ثبت کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: هدایت، نظارت و حمایت از فعالیت های فرهنگی هیئات از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است. به همین دلیل به دنبال رایزنی هایی که با ارگان ها و نهادهای مختلف از جمله شهرداری و ادارات اوقاف داشتیم سعی شد در برپایی مراسم مذهبی به هیئات کمک رسانی شود، همچنین با حضور اساتید تلاش کردیم طی جلساتی بحث هیئت داری و درآمدزایی هیئت ها را به مسئولان هیئات آموزش دهیم.
امین اسدی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری اسلامشهر هم در ادامه این برنامه از نظارت بر رعایت نظم و انضباظ در هیئات گفت: خوشبختانه برگزار کنندگان هیئات بحث نظم و انظباط را به خوبی رعایت می کنند. در بسیاری از هیئت ها ساعات برگزاری مراسم به گونه ای در نظر گرفته شده است تا برای ساکنین اطراف هیئت مزاحمتی ایجاد نشود. اهالی اسلامشهر افرادی انقلابی و پایه کار هستند پس باید سعی کنیم در حوزه فرهنگی انرژی صرف کنیم و هیئت ها را به سمت اجرای فعالیت های فرهنگی سوق دهیم، خوشبختانه در برخی از هیئات این شهرستان شاهد بودیم هزینه های هیئت به جای نذری صرف اموری چون راه اندازی کارگاه تولیدی جهت اشتغال به کار بانوان سرپرست خانوار شده است که این خود نمونه ای از کار فرهنگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها