
فرقی ندارد بیزنس ما چیست، اینستاگرام تا اینجای کار نشان داده برای همه ما، نسخه ای در آستین دارد.
اما این بین دلیل اینکه برخی پیج های اینستاگرام با وجودی که رقبای زیادی دارند، اما روز به روز رشد می کنند چیست؟ مدیر اینستاگرام و ادمین پیج های موفق از قوانین و رازهای نانوشته ای پیروی می کنند که ایران مایند در این مقالۀ خاص آن ها را فاش می کند تا شما هم بتوانید صفحه اینستاگرام خود را به نحوی شگفت انگیز رشد دهید؛ یا اگر کار مدیریت پیج اینستاگرام خود را برون سپاری می کنید، دقیقا بدانید که در برابر هزینه ای که می کنید، چه توقعاتی باید داشته باشید.
بیایید تا با هم 5 راز مدیریت اینستاگرام که پیج های موفق پیاده سازی کرده اند و روز به روز موفق تر و پرطرفدارتر می شوند را بررسی کنیم. همه نکات کاربردی هستند. برای ساده تر شدن درک اقدامات و برنامه ها، وظایف دو فرد که نقش حیاتی در رشد پیج دارند را جداسازی می کنیم. مدیر اینستاگرام و ادمین پیج.
وظایف یک مدیر اینستاگرام در پیج های انفجاری متعدد است. در حالت کلی یک مدیر اینستاگرام حرفه ای موارد زیر را یا خود طراحی و آماده سازی می کند و یا مدیریت اجرای هر بند را به خوبی صورت می دهد.
طراحی و تولید محتوای با ارزش قدم اول رشد پیج شماست. حتم بدانید و شک نکنید که با محتوای تو خالی، کپی و سطح پایین نخواهید توانست پیج موفقی داشته باشید. پیجی که فالورهای واقعی و زنده دارد، قطعا محتوای با ارزش و جذابی به اشتراک می گذارد؛ و البته این محتوا را به صورت منظم و مداوم به مخاطب خود می رساند. همچنین کمک گرفتن از ایده پردازی های یک استراتژیست و تولید کننده محتوای حرفه ای نیز می تواند جز کارهای چک لیست یک مدیر اینستاگرام باشد.
استوری استوری و باز هم استوری. کار اصلی را به خصوص در پیج های فروشگاهی استوری ها می کنند. در استوری است که مخاطب شما را می شناسد، با شما دوست می شود، به شما اعتماد می کند و در نهایت از شما خرید می کند. پس حتما بحث استوری را به صورت روزانه برای پیج خود جدی قلمداد کنید. هیچ روزی نباشد که نوار دور عکس پروفایل پیج شما روشن نباشد و مخاطب از شما استوری نبیند.
به علاوه اینکه در استوری شما می توانید با اشتراک گذاری وقایع روزانه خودتان، پشت صحنه ها، توضیحات درباره دیگر محصول ها، تخفیفات، کمپین و... مخاطب را با قصه های خود درگیر کنید. شعار استوری شاید این باشد: به خودت وابسته اش کن!
مخاطبی که پیج شما را به هر دلیلی انتخاب کرده به خصوص در ساعات اولیه دنبال کردن شما، کمی کنجکاوانه تر در پیج می چرخد؛ تا مطمئن شود اینجا همان جایی است که او نیاز دارد. شما علاوه بر پست ها می توانید با هایلایت های دسته بندی شده و منظم، مخاطب خود را زودتر به اهدافش برسانید و به او بگویید:
«سلام. من مدیر اینستاگرام پیجی هستم که دنبالش بودی. می بینی که اینجا همۀ چیزی که لازم داری رو برات دسته بندی شده آماده کردم. »
تبلیغات نقش پررنگی در موفقیت پیج شما دارد. اما اگر درست، به جا و اصولی و با زمینه سازی صحیح تبلیغات نکنید «ضرر اندر ضرر» خواهد بود. تبلیغات در پیج های مناسب، در ساعات و شرایط خاص است که می تواند پیج شما را از این رو به آن رو کند. اگر تا 40 درصد از درآمد پیج خودتان را صرف تبلیغات بکنید هم می ارزد. به شرطی که تبلیغات را در جای درست و زمان درست انجام دهید.
یک مدیر حرفه ای اینستاگرام در کنار تمام کارهای بالا باید بتواند برنامهریزی بلندمدت برای پیج را با توجه به هدفهای بیزینس مورد نظر داشته باشد. همچنین تحلیل رقبا و مخاطبین پیج، طرح ریزی برای برگزاری مسابقات ماهانه یا هفتگی و برگزاری جلسات طوفان فکر و ایدهپردازی از المان هایی است که یک مدیر اینستاگرام انجام می دهد.
ادمین اینستاگرام پیج های موفق از آن چیزی که فکرش را می کنید هم باید فعال تر باشد. او حکم باغبانی را دارد که باید به باغ شما برسد و آن را تَر و تازه و شاداب نگه دارد. حتی اگر خودتان وظیفه مدیریت پیج اینستاگرام خود را دارید، به احتمال زیاد به خاطر مشغله کاری که ادمین اینستاگرام یک پیج موفق خواهد داشت، در ادامه مایل می شوید که این وظیفه را برون سپاری کنید. هزینه ادمین اینستاگرام نسبت به وظایف محوله و البته سطح حرفه ای ادمین متغیر خواهد بود. شما می توانید هزینه ادمین اینستاگرام حرفه ای را از طریق بخش مربوط به مدیریت پیج در این سایت برآورد کنید.
یکی از وظایف ادمین پیج، انتشار منظم پست و استوری هایی است که از سوی تیم مدیریت اینستاگرام و تولید محتوا به او می رسد. ساعت انتشار را مدیر اینستاگرام مشخص می کند و ادمین باید این برنامه را به موقع پیاده سازی کند.
یکی از مهم ترین وظایف ادمین پیج اینستاگرام، پاسخ گویی به کامنت ها و دایرکت ها به شکل حرفه ای، به موقع و در سریع ترین زمان ممکن است. کامنت و دایرکت یعنی مخاطب شما با توجه به محتوا، خواسته یک قدم به سویتان بردارد. اگر شما به سرعت پاسخ گو باشید، توانسته اید احتمال تبدیل کردن مخاطب به مشتری را بالا ببرید.
در این مقاله به تعداد زیادی از فاکتورها و چک لیست مدیریت پیج اینستاگرامی که بسیار طوفانی و سریع رشد می کند اشاره کردیم. همچنین بحث پر اهمیت وظایف ادمین را هم پیش کشیدیم و دیدیم که ادمینی پیج اینستاگرام که شاید روزی کار سختی محسوب نمیشد حالا یک تخصص است.
البته که برنامه ریزی و انجام هرچه با کیفیت تر همه اقداماتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم پیج شما را 100 درصد موفق خواهد ساخت. اما اگر واقعا انجام دهنده اش باشید! یک راه بسیار منطقی و ساده و با نتیجه قطعی این است که کار مدیریت پیج اینستاگرام خود را به مجموعه ای بسپارید که تمام این کارها را خودشان از صفر تا صد انجام می هند و اصول به روز و الگوریتم های اینستاگرام را خوب می دانند. نسبت به زمان و هزینه ای که رشد یک پیج اینستاگرام می طلبد تا به بازدهی مطلوب برسد، بحث برون سپاری مدیریت اینستاگرام بسیار ساده تر، مطمئن تر، مقرون به صرفه تر و نتیجه بخش تر خواهد بود. در صورت تمایل برای بررسی نمونه کار مدیریت پیج اینستاگرام توسط گروه ایران مایند و همچنین بررسی تعرفه هزینۀ مدیریت پیج، حتما اینجا کلیک کنید.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد