رییس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: با گذشت و بخشش 9 میلیارد ریال در یک فقره پرونده با موضوع اختلاف مالی و پرداخت مابقی دین توسط محکوم، پرونده مختومه و متهم از زندان رهایی یافت.
کد خبر: ۱۳۶۹۸۸۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، محمدرضا حداد اظهار داشت : یک فقره پرونده با موضوع اختلاف مالی به ارزش بالغ بر 15 میلیارد ریال که محکوم علیه که قریب به یکسال در زندان بسر می برد  باهمت و مساعی اعضا و کارکنان شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان مرکزی و دعوت از شاکی، در نهایت خواهان پرونده با صراحت و بدون هیچ‌گونه قید و شرطی نصف مبلغ مورد مطالبه خود را گذشت و محکوم نیز پس از پرداخت مبلغ باقیمانده از زندان آزاد و به آغوش خانواده خویش بازگشت.

وی با اشاره به گذشت در جرایم قابل گذشت افزود: این دسته از جرایم که با گذشت شاکی، متهم یا محکوم، مشمول موقوفی تعقیب و یا اجرا قرار می گیرد حتی در مواردی که گذشت بصورت مشروط یا معلق باشد.

حداد تصریح کرد: خوشبختانه شوراهای حل اختلاف استان موفق شده اند در جرایم قابل گذشت در تمام مراحل دادرسی از دادسرا تا اجرای احکام با وساطت و میانجی گری پرونده ها را به سازش منتهی نمایند. 

وی در پایان از شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان که در جهت آزادی محکومان و متهمان جرایم مالی تلاش های بی وقفه انجام می دهند، تقدیر و تشکر نمود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها