سرپرست جهاد کشاورزی ساوه گفت: تولید گندم دیم در این شهرستان به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۶۸۴۹۹

ساوه و زرندیه - جام جم آنلاینعلیرضا طهماسبی» اظهار کرد : سطح زیر کشت گندم آبی در شهرستان ساوه ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار است که امسال حدود ۱۵ درصد کاهش عملکرد در این محصول را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: خشکسالی و کاهش بارندگی تا ۴۰ درصد میزان عملکرد گندم دیم را تحت تاثیر قرار داده در حالی که امسال ۲۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان ساوه زیر کشت گندم دیم رفته است.

به گفته سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ساوه، تولید ۷۰ هزار تن و خرید تضمینی ۵۰ هزار تن گندم در شهرستان پیش‌بینی شده بود که با توجه به خشکسالی این هدف محقق نخواهد شد.

طهماسبی گفت: امید است امسال ۳۵ تا ۴۰ هزار تن گندم با قیمت مصوب دولت به ازای هر کیلوگرم ۱۱۵۰۰ تومان از کشاورزان ساوجی خریداری شود تا بتوان بخشی از هزینه کشاورزان را جبران کرد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت سموم، ماشین‌آلات و هزینه‌های کشاورزی دولت باید از این بخش حمایت جدی داشته باشد تا حداقل کشاورزان در این شرایط خشکسالی ضرر نکنند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: سطح زیر کشت جو در شهرستان هفت هزار و ۶۰۰ هکتار است که تعاون روستایی با قیمت مصوب ۱۱۳۰۰ تومان این محصول را از کشاورزان خریداری می‌کند اما اکثر کشاورزان محصولات خود را به صورت مستقیم به مصرف‌کننده نهایی می‌فروشند.

طهماسبی بیان کرد: برداشت ۱۶ هزار تن جو از اراضی شهرستان ساوه پیش‌بینی می‌شود و برداشت این محصول در بخش مرکزی رو به اتمام است.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ هکتار کلزا نیز در شهرستان کشت شده که تاکنون ۱۲۰ تن برداشت و با قیمت مصوب ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار ریال به اتحادیه تعاون روستایی تحویل داده شده است.

شهرستان ساوه دارای ۱۳۵ هزار هکتار اراضی زراعی و سطوح باغی است که با احتساب محصولات سایر حوزه‌های بخش کشاورزی، امکان سالانه تا مرز ۶۰۰ هزار تن انواع محصول را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها