مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان شرق گفت: مطالبات و همه حقوق شهرداری در یکی از بزرگترین پروژه‌های بهسازی و نوسازی بافت فرسوده حرم مطهر رضوی پرداخت شده است.
مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان شرق گفت: مطالبات و همه حقوق شهرداری در یکی از بزرگترین پروژه‌های بهسازی و نوسازی بافت فرسوده حرم مطهر رضوی پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۳۶۷۵۹۲
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان شرق در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: درباره مطالبات شهرداری از این شرکت در پروژه سارا، حق پروانه و مطالبات آن را طبق قانون پرداخت کردیم و طبق مستندات هیچگونه بدهی نداریم.
رشید صحابی با اشاره به ارزشمند بودن پروژه "سارا" واقع در بافت ضعیف اطراف حرم مطهر رضوی گفت: در پروژه سارا بر اساس محاسبات ریالی که رخ داده، در زمین ۱۲ هزار متری پروانه‌ای با مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان صادر و سهام واگذار شد، در سال ۸۸ این شرکت عدم خلافی و پایان کار را دریافت کرده در حالی که پروژه در حال اجرا بوده است.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۹ این شرکت برای گرفتن پایان کار بهره‌برداری از پروژه مزبور اقدام کرده اما تخلفاتی در حوزه کمیسیون ماده ۱۰۰ داشته که هزینه آن را پرداخت کرده است.
صحابی اظهار داشت: در زمانی که موضوع صدور پایان کار برای پروژه مزبور مطرح شده، کار به هر دلیل توسط سازمان های نظارتی متوقف شده و به هیات سه نفره ارجاع شده است، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که در خصوص پروانه ۵۶۰ میلیون تومانی، شرکت بدهکار است و آنجا بود که کار متوقف شد، در حالی که همین افراد قبلا به ما برگه تسویه حساب دادند اما به ما این رقم بدهی را اعلام کردند.
طولانی شدن و توقف پروژه سارا موجب افزایش هزینه می‌شود
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان شرق گفت: در موضوع پروژه سارا، بین این شرکت، شهرداری و سازمان بازرسی هفت بند مطرح شد که باید به آن رسیدگی می شد از جمله پروانه، پارکینیگ و معابر مویرگی که همه آنها حل شده است، در حوزه معابر مویرگی نیز بر اساس قانون عمل کردیم و با شهرداری توافق کردیم اما پایان کار کلی و تفکیکی مانده است.
صحابی اظهار داشت: ما به شهرداری و بالعکس هم بدهکار و هم بستانکار هستیم و بر اساس مکاتبات نمایندگان دو طرف اعداد و رقم ها باید مشخص شود، طولانی شدن و توقف پروژه موجب افزایش هزینه می شود و هزینه ها را سهام داران پرداخت می کنند.
وی افزود: در حوزه تسویه حساب بانک ملی برای تسهیلات پروژه "سارا" با توجه به عدد و رقمی که محاسبه کرده بودند، نزدیک به ۲۰۰ مغازه فریز شده بود که این خود موجب عدم رونق بخشی در مجتمع برای واحدهای تجاری دیگر شد اما با پیگیری های صورت گرفته تعداد زیادی مغازه به مجموعه برمی گردد و موجب افزایش سرمایه سهام داران می شود.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان شرق ادامه داد: استفاده از سرمایه‌های خرد مردم در بزرگترین پروژه های شهر که به دلایلی متوقف شده بود، اقدامی است که این شرکت برای جلب اعتماد همگانی انجام می دهد.
صحابی بیان کرد: این شرکت در پروژه های مانند "مجد" و "سارا" با استفاده از طرح سهام پروژه و سرمایه‌های خرد مردمی تلاش کرده است که سرمایه‌ها را در بازه زمانی سه تا پنج ساله بازگرداند و آن را به سایر بافتها تسری دهد، اما بروز برخی مشکلات باعث متوقف شدن فازهای دیگر پروژه های مزبور شد، در دوره جدید مدیریتی در تلاش هستیم با اعتمادسازی، اجرای فازهای متوقف شده را دوباره آغاز کنیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در مجموعه مجد ۶ پروژه فعال وجود دارد، در حالی که در طرح مصوب آن باید ۳۶ پروژه وجود داشته باشد، به این صورت ۳۰ پروژه از دست رفته، در حالی که شرکت عمران و مسکن سازان شرق تملک های زمین را انجام داده، پروانه‌های آن را گرفته و در برخی پروژه ها گودبرداری را هم انجام داده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها