مدیران جدید شش شبکه سیما منصوب شدند
طی احکامی جداگانه توسط معاون سیما:

مدیران جدید شش شبکه سیما منصوب شدند

نگاهی به کارنامه معاون جدید سیما

یک انتصاب روبه‌جلو

سازمان صداو‌سیما به‌دنبال تحولات تازه است تا بتواند ضمن حفظ مخاطبان قدیمی به تعداد بینندگان جدید هم اضافه کند. از سال گذشته این اتفاق در رسانه شروع شده و در این هفته شاهد اتفاقاتی در معاونت سیما بودیم. آغاز این تحول هم با تغییر معاون سیما رخ داد.
کد خبر: ۱۳۶۵۸۴۴

با حکم رئیس سازمان صداوسیما محسن برمهانی به‌عنوان معاون سیما منصوب شد. مردی که یک رسانه‌ای واقعی است و به جای آن‌که یک شب ره صد ساله را طی کند، پله پله بالا آمده و تجربه ساخت آثار نمایشی را دارد.

او سابقه اجرا هم دارد و تحصیلاتش نیز در حوزه فیلمسازی است. او سال‌ها سابقه مدیریت در عرصه فرهنگ و رسانه را داشته و در این گزارش مروری بر فعالیت‌های این مدیر تازه نفس داریم.

محسن برمهانی، زاده نیشابور است. علاقه او به هنر به دوران نوجوانی برمی‌گردد که تحصیلاتش در دوره متوسطه را در این حوزه انتخاب کرد و دیپلم گرافیک او از هنرستان هنرهای تجسمی است.

بعد از تمام شدن این دوره، راهی دانشگاه شده و برای مقطع کارشناسی رشته فیلمسازی را انتخاب کرد و راهی دانشکده صداوسیما شد. برمهانی برای کارشناسی ارشد، رشته تهیه‌کنندگی مستند را برگزید و ادامه تحصیل داد.

تحولات در راه است

این مدیر تازه‌نفس که با ایده‌های تازه‌ای راهی معاونت سیما شده، اولین اقدام را با انتخاب مدیران جدید برای شبکه‌های تلویزیون انجام داد چرا که معتقد است برنامه‌ها، سریال‌ها، مستندها و دیگر قالب‌های تلویزیونی نیاز به یک تحول اساسی دارد. زیرا برخی قالب‌های برنامه‌سازی به تکرار افتاده و دیگر رنگ و بویی برای مخاطبان ندارد و نیاز به تزریق ایده‌های جدید دارد.

همچنین بعضی قصه‌هایی که دستمایه سریال‌های تلویزیونی قرار می‌گیرد نیاز به خانه‌تکانی دارند تا داستان‌ها هم برای مردم ملموس و باورپذیر و هم این‌که به زندگی‌های واقعی آنها نزدیک باشد.

اگر نگاهی به کارنامه اجرایی معاون جدید سیما داشته باشیم، متوجه مسؤولیت‌ها و تجربه او در دیگر بخش‌های سازمان می‌شویم که به قول معروف دستی بر آتش دارد. او مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل صداوسیما، مسؤول کمیته تامین و پخش ستاد انتخابات سازمان صداوسیما، عضو کمیته بازرگانی فیلم سینمایی رسانه ملی، دبیر شورای فیلم و سریال صداوسیما، رئیس شورای تامین برنامه‌های صداوسیما و... بوده است.

همچنین از دیگر فعالیت‌های این مدیر می‌توان به مؤسس و مدیر مرکز بین‌المللی هنر و رسانه (ذیل سازمان هنری رسانه‌ای اوج) اشاره کرد.

برمهانی، فعالیت‌هایش فرا‌مرزی است که می‌توان به عضو شورای برگزاری و سیاست‌گذاری کنفرانس افق‌نو در بیروت، راه‌اندازی و مدیریت قرارگاه فرهنگی هنری مهاد در کشور سوریه در شهرهای دمشق و حلب، راه‌اندازی و راهبری کمپین جهانی حسین عشق بین‌المللی در کشور عراق در ایام اربعین در قالب برپایی موکب و دعوت از مهمانان غیر‌مسلمان و ارتباط گرفتن با بیش از هشت هزار زائر خارجی، مؤسس و رئیس هیات‌مدیر مؤسسه فرهنگی هنری آیات در تهران، استانبول و لندن، معاون بین‌الملل و بازرگانی انجمن سینمای جوانان ایران و... گفت.

همچنین انجام سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های متعدد در مراکز علمی، هنری و رسانه‌ای داخل و خارج از کشور، مصاحبه و چاپ مطالب در صدها روزنامه، مجله و سایت ایرانی و خارجی، حضور در برنامه‌های تلویزیونی به‌عنوان کارشناس و تحلیلگری از دیگر اقدامات وی است.

سوگند آرامی - گروه رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها