سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرد؛

محدودیت استفاده از واکسن کووید J&J

سازمان غذا و داروی آمریکا با استناد به داده های موجود در مورد افزایش خطر ابتلا به یک نوع لخته خون خطرناک، استفاده از واکسن کووید ۱۹ جانسون اند جانسون را به شدت محدود کرد.
کد خبر: ۱۳۶۵۰۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد با وجود واکسن‌های دو دوز ایمن‌تر که به‌طور گسترده در دسترس هستند، واکسن یک‌ دوز J&J (جانسون اند جانسون) باید محدود به افراد ۱۸ سال به بالا باشد که سایر واکسن‌های مجاز یا تأیید شده کووید ۱۹ برای آنها قابل دسترس یا از نظر بالینی مناسب نیستند.

در حالی که واکسن J&J به دلیل نیاز به یک دوز برای برخی افراد جذاب بوده است، اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد در مصرف کنندگان نوع نادری از لخته خون به نام سندرم ترومبوسیتوپنی (TTS) وجود دارد.

طبق گفته سازمان غذا و دارو آمریکا، TTS «سندرم لخته‌ های خون نادر و تهدید کننده جان همراه با میزان پایین پلاکت‌های خون است.»

در برخی از افراد، اغلب مردان جوان، معمولاً علائم حدود یک یا دو هفته پس از تزریق واکسن J&J آشکار شد.

به گفته محققان، داده‌های جمع‌آوری‌شده در مورد این خطر اکنون محدود کردن استفاده مجاز از واکسن را تأیید می‌کند.

دکتر «پیتر مارکس»، مدیر مرکز تحقیق و ارزیابی بیولوژیک سازمان غذا و دارو آمریکا، گفت: «اقدام ما منعکس کننده تجزیه و تحلیل به روز شده از خطر TTS پس از تجویز این واکسن است و استفاده از واکسن را به افراد خاصی محدود می‌کند.»

مارکس افزود: «آژانس به نظارت بر ایمنی واکسن کووید ۱۹ J&J و همه واکسن‌های دیگر ادامه خواهد داد، و اطلاعات ایمنی جدید را به طور کامل ارزیابی خواهد کرد.»

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها