منابع عبری خبر دادند که یک راکت به «النقب» اشغالی اصابت کرده است. ظاهرا این راکت از نوار غزه شلیک شده بود.
کد خبر: ۱۳۶۳۰۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، منابع خبری عبری از شنیده شدن صدای چند انفجار در جنوب نوار غزه خبر دادند.

خبرگزاری «یونیوز» به نقل از این منابع گزارش داد که یک راکت به «النقب» اشغالی اصابت کرده است. ظاهرا این راکت از نوار غزه شلیک شده بود.

خبرگزاری شهاب فلسطین هم ضمن تأیید این خبر، به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی این مسئله است.

خبرگزاری سما فلسطین نیز خبر داد که یک خمپاره از جنوب نوار غزه به سمت منطقه «کرم ابو سالم» در فلسطین اشغالی شلیک شده است.

در همین ارتباط، «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ، شامگاه سه‌شنبه ویدئویی از اولین استفاده خود از موشک‌ دوش‌پرتاب «استریلا» منتشر کرد که جنگنده‌ ارتش رژیم صهیونیستی را هنگام حمله به یکی از مواضع مقاومت در غرب شهر «خان یونس» واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار داد.

در این ویدئو، دو عضو کتائب القسام که یکی از آن‌ها موشک‌انداز را بر روی دوش خود قرار داده است، دیده می‌شوند. رسانه‌ها می‌گویند که این موشک از نوع موشک روسی استریلا بوده، اما کتائب القسام جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نکرده است

بامداد روز سه‌شنبه، جنگنده و پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی موضع موسوم به «القادسیه» متعلق به کتائب القسام را با چند موشک هدف قرار داد و تل‌آویو مدعی شد که این حمله در پاسخ به حمله موشکی مقاومت به یکی از شهرک‌های اطراف نوار غزه انجام شده است.

پس از حمله پرنده‌های نظامی تل‌آویو، شاهدان عینی خبر دادند که مقاومت فلسطین دست‌کم یک موشک به سمت جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی شلیک کرده است.

کتائب القسام ساعاتی بعد در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی مقاومت در ساعت ۰۱:۳۵ به وقت محلی با جنگنده تل‌آویو در آسمان غزه با یک موشک زمین به هوا مقابله کرده است.

از سوی دیگر، «آفیخای ادرعی» سخنگوی عربی ارتش رژیم صهیونیستی، سه‌شنبه، مدعی شده بود که سامانه گنبد آهنین موشکی را که از نوار غزه شلیک شد، رهگیری کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای ادعا کرد که جنگنده‌های تل‌آویو چند هدف از جمله یک موضع ساخت تسلیحات حماس را هدف قرار داده‌اند.

این اولین بار بود که مقاومت فلسطین از چنین موشکی در پاسخ به حمله تل‌آویو استفاده می‌کرد. مقاومت فلسطین در ماه ژانویه سال جاری میلای نیز دو موشک «سام۷» به سمت جنگنده‌های تل‌آویو در غرب شهر غزه شلیک کرده بود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها