وضعیت زرد/ احتمال برخورد صاعقه، شکستگی درختان

هشدار هواشناسی؛ سامانه بارشی تندری و وزش باد شدید در البرز

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اعلام وضع زرد هواشناسی، در خصوص مخاطرات فعالیت سامانه بارشی تندری و وزش باد شدید در چهار روز آینده هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۶۰۹۱۱

به گزارش جام جم آنلاین البرز، آرش بهارونداحمدی» گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی ، حاکی از گذر امواج ناپایدار محلی با ماهیت تندری از منطقه البرز مرکزی است که از امروز چهارشنبه  تا یکشنبه عصر به تناوب در پاره ای نقاط استان وزش باد شدید و گرد و خاک و نیز در بعضی ساعات همراه با رعد و برق و تگرگ و رگبار خفیف و پراکنده (اوج فعالیت سامانه پنجشنبه و شنبه) پیش بینی می شود.

او افزود: احتمال برخورد صاعقه،شکستگی درختان،آسیب به سقف خانه ها و سازه های موقت،گلخانه ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، سقوط اجسام از ارتفاع، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، اختلال تردد در معابر عمومی از مخاطرات این سامانه جوی است.

بهاروند احمدی یاداور شد : محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، تمهیدات لازم برای  جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید ضروری است.

این مسوول گفت: با توجه به رخداد رعد و برق  مردم از توقف در مجاورت درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، دکل های فلزی فشار قوی برق، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و فضاهای باز و رودخانه ها  برای  جلوگیری از برق گرفتگی خودداری کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها