مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن کشور

نفوذ به عمق ۷۰۰ متری زمین با تلاش مهندسان ایرانی

با تلاش مهندسان جوان کشورمان در استان البرز، دستگاه حفاری مغزه گیری در کشور بومی سازی شد.
کد خبر: ۱۳۵۶۳۵۹

به گزارش جام جم آنلاین البرز:مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن کشور گفت: یکی از مشکلاتی که بخش معدن با آن روبه‌رو است، فرسودگی ناوگان حفاری و هزینه بالای خرید دستگاه های به روز است.

احمد فتاحی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران ذخایر غنی بسیاری دارد و اکتشاف سطحی نیز رو به اتمام است، باید در عمق رفته و به توسعه اکتشافات در کشور بپردازیم.

وی گفت:  اما مساله مهم این است که توسعه اکتشاف به ماشین‌آلات مدرن نیاز دارد و ورود این تجهیزات هم به ارز ، که با بومی سازی دستگاه حفاری مغزه گیری در شهرک صنعتی اشتهارد، کشور از واردات این تجهیزات بی نیاز و سالانه از خروج حدودا ۳۰ میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر با توجه به پروانه اکتشافات صادر شده حدود ۵۰ دستگاه حفاری مغزه گیری در کشور نیاز است.

مرتضی صدیقیان مدیر عامل شرکت سازنده دستگاه حفاری مغزه گیری نیز گفت: قدرت حفاری این دستگاه در سایز اصلی آن حدود ۷۰۰ متر و عمق نهایی آن تا ۱۰۰۰ متر می‌رسد.

او ادامه داد: کشش دستگاه ۱۱۰ کیلونیوتن و سرعت ۱۵ متر بر دقیقه است‌،  سایز کابل اصلی ۳۵ متر با قطر ۱۵ میلیمتر کار می‌کند.
به گفته صدیقیان هزینه خرید دستگاه مشابه خارجی حدود ۱۵ میلیون تومان است که شرکت ما توانسته با یک سوم قیمت تمام شده این دستگاه را در داخل کشور بومی سازی کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها