مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش

آموزش مجازی باعث افت تحصیلی دانش آموزان شده است

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ روشی نمی‌تواند، جایگزین آموزش حضوری شود گفت: محصول آموزش الکترونیکی در دوران کرونا افت تحصیلی دربین دانش آموزان را رقم زده است
کد خبر: ۱۳۵۵۹۱۸

به گزارش جام جم آنلاین البرز:عباس سلطانیان در دومین وبینار "مبانی مدیریت و راهبری آموزشی" که برای مدیران متوسطه اول و دوم استان البرز در بستر شبکه شاد برگزارشد، گفت: مساله اصلی این است که یکی از پیامد‌های آموزش در بستر فضای مجازی، کاهش زمان آموزش و افت تحصیلی دانش آموزان است، زیرا هیچ روشی نمی‌تواند جایگزین آموزش‌های حضوری شود.
او افزود: تمام تلاش ما در وزارت آموزش و پرورش از ابتدای مهرماه این بوده که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مطابق مصوبات ستاد کرونا، بتوانیم فضای آموزشی حضوری را در مدارس رقم بزنیم تا آسیب‌های وارده در فضای آموزش مجازی را کاهش دهیم؛ محصول آموزش الکترونیکی افت تحصیلی آشکار (کاهش میانگین نمرات در امتحانات حضوری نیمسال اول) و افت پنهان (تورم کاذب میانگین نمرات در دوره کرونا) است.
سلطانیان تصریح کرد: پایه‌های نهم و دوازدهم جامعه هدف ما برای آموزش حضوری بوده و آزمون‌های آغازین، پیشرفت تحصیلی، ارزشیابی مستمر و همچنین برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی می‌تواند، تسکینی بر افت تحصیلی در آموزش مجازی باشد.
وی ضمن اعلام خطر درخصوص دور افتادن لازم التعلیم‌ها از فرآیند آموزش رسمی، اضافه کرد: برای بازگشت ترک تحصیلی‌ها و جا مانده‌ها از تحصیل به مدارس، باید کار مضاعف و جهادی صورت گیرد؛ به هیچ وجه دنبال تبدیل دانش آموزان به کودکان کار نیستیم و برای آشتی با مدرسه ضمن شناسایی و حذف موانع بازگشت، باید مشوق‌ها و خلاقیت‌های ویژه و کاربردی مدنظر مدیران حاذق مدارس قرار گیرد.

وی ادامه داد: آئین نامه اجرایی جدید مدارس به مثابه نقشه‌راه برای مدیران است و این آئین نامه ۱۶۰ ماده‌ای بستر سازی برای مدرسه محوری و افزایش اختیارات مدیران است تا هویت از دست رفته مدارس دولتی احیا شود؛ مشارکت، مالکیت می‌آورد لذا مشارکت ذی نفعان دستگاه تعلیم و تربیت در قالب آئین نامه اجرایی مدارس کارگشا خواهد بود.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد که حدود نیمی از آن‌ها در مدارس متوسطه تحصیل می‌کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها