مصطفی سعیدی سیرایی شهردار کلان شهر کرج در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جام جم البرز با اشاره به مشکلات مدیریت پسماندها و زباله در کلان شهر کرج و اینکه متاسفانه قانون مدیریت جامع پسماند در کلان شهر کرج اجرا نشده است تصریح کرد: درکلانشهر کرج در حوزه مدیریت پسماند و زباله تخلف و فساد بسیار زیاد است.
کد خبر: ۱۳۵۵۶۱۲

به گزارش جام جم آنلاین البرز:شهردارکلان شهر کرج با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در جامعه موجب شده تا کودکان کارو زباله گردها به جمع آوری ضایعات درسطح شهر بپردازند گفت: در زمینه مدیریت پسماند در تمام جهان دولتها به این حوزه سوبسید می پردازند اما در کشور ما این اتفاق نیافتاده است.

سعیدی سیرایی با اشاره به اینکه طبق طرح جامع پسماند، تفکیک از مبدا ،جمع آوری ، حمل وپردازش و تفکیک و دفن برعهده سازمان پسماند است خاطرنشان کرد: در کلان شهر کرج این طرح اجرا نشده است و عدم نظارت کافی شهرداری موجب مشکلات زیادی شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بدون فرهنگ سازی مناسب ، به یکباره سبدهای جمع آوری زباله از سطح خیابانها و معابر در کرج برچیده شد افزود:کوتاهی شهرداری در اینه زمینه کاملا محرز و مشخص است و گله مندی مردم کاملا بجاست.

وی گفت:بعداز طرح جمع آوری سبدها ی زباله ،باید مردم راس ساعت 9 شب زباله ها را به بیرون انتقال می دادند و طرح جمع آوری زباله نیز همزمان اتفاق می افتاد ، که هیچکدام محقق نشد.

سیرایی با اشاره به اهمیت مدیریت زباله به عنوان طلای کثیف تصریح کرد: در مدیریت پسماند چون منافع مادی وجود دارد تخلف هم بسیار زیاد است.

شهردار کلان شهر کرج به ضعف شهرداری در نظارت بر شرکتها و سپردن مدیریت پسماند به آنها اشاره و خاطرنشان کرد:متاسفانه پیمانکاران به سود خود قانع نیستند و عدم نظارت کافی شهرداری ها موجب مفسده می شود.

وی افزود:در پیمانهای جدید با شرکتها سعی  می کنیم نظارت و رصد بیشتری انجام شود تا مانع تخلفات و مفسده ها در این حوزه شویم.

سیرایی به محوریت مردم در مدیریت پسماند و رفع مشکلات در این زمینه اشاره کرد و تصریح کرد: کار فرهنگ سازی مدیریت پسماند توسط مردم  از مبدا باید با شدت بیشتری دنبال شود و با استناد به فرهنگ دینی یعنی جلوگیری از اسراف و فرهنگ شهروندی یعنی  تفکیک زباله های خشک و تر تلاش کنیم شهرها و محیطهای زندگی مان را با طراوت تر وزیباتر کنیم.

شهردار کلان شهر کرج با بیان اینکه کار فرهنگی زمان بر است خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری شهروندان کرجی بتوانیم مدیریت پسماند را در محیطهای زندگی شهروندان نهادینه و کمک شایانی به حفظ محیط زیست کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها