رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

مدارس غیردولتی موظف به استفاده از شبکه شاد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز

متولیان فرهنگی اهداف انقلاب و نظام تعلیم و تربیت را مرور کنند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: ما به عنوان متولیان فرهنگی باید یک‌بار دیگر اهداف فرهنگی انقلاب و نظام تعلیم و تربیت را مرور کنیم.
کد خبر: ۱۳۵۵۴۳۴

به گزارش جام جم آنلاین البرز: علی حجر گشت در سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش که در کانون استانی فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در هفته‌های اخیر بحث مهم جهاد تبیین را مطرح فرمودند، یعنی اینکه به گذشته بنگریم و آینده را ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس همه آنچه را که در طول ۴۳ انقلاب اسلامی رخ داده است واکاوی کنیم و یک‌بار دیگر اهداف مقدس انقلاب در تمام حوزه‌ها مرور شود مشاهده می‌کنیم که روز به روز این انقلاب در زمان امامین انقلاب رو به جلو حرکت کرده است.

انقلاب و اهداف آن رو به پیشرفت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: با وجود اینکه تمام مسائل و مشکلاتی که نظام اسلامی ما از سوی دشمنان خارجی و بعضاً از سوی افرادی در داخل با ادا نکردن حق مردم پیش آمده است اما انقلاب و اهداف آن رو به پیشرفت بوده است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان متولیان فرهنگی باید یک‌بار دیگر اهداف فرهنگی انقلاب و نظام تعلیم و تربیت را مرور کنیم، تصریح کرد: بر این اساس باید بازنگری از آنچه در مدت ۴۳ سال در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی رخ داده، است انجام دهیم.

حجر گشت خاطرنشان کرد: بسیاری از ثمرات و برکات در حوزه آموزش و پرورش حاصل افکار و اندیشه‌های بزرگانی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری به ویژه بزرگانی مانند شهید رجایی و باهنر که پایه‌گذار بحث تربیت در نظام جمهوری اسلامی بودند.

تربیت تعطیل شدنی نیست

وی با اشاره به جمله معروف شهید باهنر که در این سال‌ها کمتر شنیده شد، گفت: در تعطیلی مدارس در فصل تابستان می‌فرمودند مدارس تعطیل می‌شوند اما تربیت تعطیل شدنی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: براین اساس مصداق بارز این جمله پرمغز و پرمعنا در ایام دو ساله‌ای که مدارس درگیر بیماری کرونا بود درک کردیم که تربیت کار ظریفی است و اگر مدارس تعطیل شوند تربیت تعطیل شدنی نیست.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی یکی از مصداق‌های بارز این قضیه هستند، اظهار کرد: شاید امروز اگر کانون‌های فرهنگی و تربیتی را نداشتیم و در طول ۳۰ سال گذشته این مراکز دایر نمی‌شد امروز نیاز مبرمی به این مراکز بود تا به کمک آموزش و پرورش بشتابند.

حجر گشت بیان کرد: خرسندیم که امروز در سی‌امین سالگرد کانون‌های فرهنگی و تربیتی این مراسم پس از ۳۰ سال برگزار و عملکردهای گذشته بررسی و می‌اندیشیم که چه کارهایی را باید انجام دهیم تا از ظرفیت‌های عظیم این حوزه استفاده کنیم.

وی متذکر شد: قطعاً متولیان در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی گسترده‌ای در دوره جدید برای پویاتر و فعال‌تر شدن مراکز آموزشی و به ویژه تربیتی خواهند داشت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها