در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد

تامین ارز مورد نیاز جهت تامین دارو و مواد اولیه آن

معاون اقتصادی رییس جمهور با تاکید بر اینکه اقیانوس هند در این دوران می‌تواند یکی از کانون‌های تمدنی بزرگ جهان شود گفت: شورای همکاری اقیانوس هند را فعال‌تر می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۱۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،  محسن رضایی روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع پتروشیمی «نگین مکُران» منطقه آزاد چابهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیستان و بلوچستان مهم‌ترین استان ما در طول تاریخ انقلاب بوده و جمعیت زیاد و مسلمانی دارد.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در همسایگی این استان وجود دارد و برنامه دولت مردمی این است که ما از این ظرفیت‌های اقتصادی به صورت متقابل استفاده کنیم.

رضایی با بیان اینکه میزان تجارت ما با کشور پاکستان، پایین است گفت: این میزان را با فعالیت‌های دریایی افزایش می‌دهیم و درخصوص اقیانوس هند نیز باید بگوییم که رابطه مشترکی با ایران، پاکستان، هند و عمان دارد.

معاون رییس جمهور بیان داشت: شورای همکاری اقیانوس هند را فعال‌تر خواهیم کرد و درواقع اقیانوس هند در این دوران می‌تواند یکی از کانون‌های تمدنی بزرگ جهان شود.

رفع تحریم‌های داخلی و ثبات ارزش پول ملی

وی تصریح کرد: با افزایش تولید و برداشتن تحریم‌های داخلی و مذاکراتی که در سطح بین‌الملل انجام می‌شود وضعیت ارزش پول ملی، ثبات بیشتری پیدا خواهد کرد و نرخ ارز هم در سال‌های آینده به صورت بهتری مدیریت خواهد شد.

مصوبات سفر‌های رئیس جمهور پیگیری می‌شود

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در ادامه سفر آیت‌الله رئیسی برای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور و هم برای بررسی برنامه‌هایی که طی چهار ساله دولت داریم به چابهار آمده‌ایم.

محسن رضایی با بیان اینکه چابهار، نخستین دروازه ورود به ایران و پایتخت دریایی کشور به شمار می‌رود بیان داشت: متاسفانه قبل از انقلاب، به دلیل سیاست‌های استعماری که وجود داشت تا منطقه چابهار به مرکز کشور وصل نشود و کریدور شمال به جنوب ایجاد نشود، هیچگاه نگذاشتند که این منطقه توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب هم به دلیل تحمیل جنگ و تحریم‌ها فرصت نشد تا از این کریدور و این دروازه توسعه اقتصادی ایران استفاده کنیم.

رضایی تاکید کرد: در این دولت به طور جدی درصدد هستیم که به توسعه منطقه چابهار و استان سیستان و بلوچستان، از منطقه زابل تا جنوب این استان توجه داشته باشیم و نه‌تن‌ها موضوع محرومیت‌زدایی، بلکه این منطقه می‌تواند در پیشرفت همه کشور نقش بسیار تعیین کننده و راهبردی داشته باشد.

اجرای پروژه ملی در چابهار

رضایی گفت: یکی از چهارده پروژه‌ای که درحال تصویب آن‌ها هستیم، در همین منطقه چابهار خواهد بود و در این سفر بررسی خواهیم کرد که ببینیم این مگاپروژه در چه نقطه‌ای و در چه ماهیتی اجرایی شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه زیرساخت‌های بسیار خوبی در چابهار ایجاد شده است گفت: جای امیدواری است که بتوانیم یکی از پروژه‌های بزرگ کشور را در همین منطقه عملیاتی کنیم. لوله گازی که از منطقه سیستان و بلوچستان آمده است و قرار بود که به عنوان پروژه صلح عبور کند، خود یک منبع بزرگی برای توسعه چابهار و سواحل مکُران به شمار می‌رود.

توجه به صنایع پایین‌دستی

وی اضافه کرد: انتظار ما از منطقه آزاد و مجموعه پتروشیمی این است که یک مجموعه همراه با صنایع پایین‌دستی و با استفاده از آخرین‌فناوری‌ها و خصوصا تجاربی که در صنعت پتروشیمی کشور داریم ایجاد شود و دولت از این موضوع به صورت جدی حمایت خواهد کرد و مصمم هستیم که کار‌ها با سرعت بیشتری انجام شود تا در همین دولت شاهد پیشرفت این منطقه باشیم تا بتوانیم از تولیدات این خطه برای مصارف داخلی، صادرات و صنایع پایین‌دستی استفاده کنیم.

"محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور" و "سعید محمد مشاور ریس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد" امروز پنجشنبه با استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونان استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران، نخبگان و معتمدان وارد شهرستان چابهار شدند.

همچنین بازدید از چند واحد تولیدی و اقتصادی، اسکله بندر شهید بهشتی چابهار، حاشیه‌نشینی و بیمارستان چابهار، اسکله صیادی بریس و مجموعه پرورش میگوی گواتر شهرستان دشتیاری ازجمله برنامه‌های معاون اقتصادی و مشاور رییس جمهور در سفر به چابهار و شهرستان‌های حوزه سواحل مکُران است.

معاون اقتصادی رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد همچنین در نشست کارگروه اقتصادی منطقه آزاد چابهار شرکت خواهند کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها