تنها دو روز از شناسایی ویروس اومیکرون در سطح جهان می گذرد اما در همین مدت این ویروس جدید خانواده کرونا به شدت خطرناک و نگران کننده ظاهر شده است.
کد خبر: ۱۳۴۹۹۴۲

به گزارش جام جم آنلاین ، اومیکرون طوفان بزرگی به پا کرده و بسیار خطرناک توصیف شده است. گفته می شود که این ویروس جهش یافته خانواده کرونا از تمام جهش یافته های قبلی خطرناک تر، مسری تر و کشنده تراست.

آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا و البته اومیکرون است:

 

1-اومیکرون به سرعت سفرهای خود را آغاز کرده است. بر اساس آخرین اخبار این ویروس در آلمان، ایتالیا، بریتانیا و چک شناسایی شده است.

 

2-به گزارش رویترز، بر اساس مطالعه ریاضیدانان دانشگاه پکن، اگر چین با برداشتن محدودیت‌های سفر سیاست‌های محدودکننده کرونایی خود را کنار بگذارد، روزانه با بیش از 630 هزار مبتلا به کووید-19 مواجه خواهد شد.

 

3-وضعیت آلمان در میان کشورهای اروپایی وخیم تر است. در یک شبانه روز بیش از 44 هزار مورد جدیدابتلا به کرونا در این کشور اعلام شد و علاوه بر آن 104 تن دیگر جان باختند. اومیکرون هم که دراین کشور شناسایی شده است. البته فقط دو مورد مبتلا به اومیکرون شناسایی شده است.

 

4- بازارهای سهام جهان در روز جمعه با انتشار اخباری در مورد پدیدار شدن نوع جدیدی از کرونا به نام اومیکرون سقوط کردند  و معاملات آتی حاکی از افت شدیدتر با از سرگیری معاملات در روز دوشنبه است.

 

5-ایالت ها و مناطق استرالیا برای گسترش اومیکرون آماده شده اند و مقامات روز یکشنبه پذیرفتند که افزایش موارد مثبت اجتناب ناپذیر است. همچنین الزامات قرنطینه 72 ساعته برای همه مسافران بین المللی کاملاً واکسینه شده، صرف نظر از اینکه از کجا وارد شده اند، در نظر گرفته شده است. همچنین وزیر بهداشت فدرال استرالیا گفت که در ملاقات با نخست وزیر اسکات موریسون، و افسر ارشد بهداشت و همتایان ایالتی و قلمروی است تا در مورد تحولات پیرامون نوع اومیکرون گفتگو کند. در این گفت و گو احتمالا تصمیم بر این گرفته می شود که قرنطینه به شدت سخت گیرانه اعمال شود.

 

6-بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا گفت افرادی به این کشور سفر می کنند باید تا روز دوم ورود خود آزمایش PCR انجام دهند و تا زمانی که تست کرونای آنها منفی اعلام نشده باید در قرنطینه بمانند. اومیکرون دراین کشور نیز شناسایی شده و نگرانی ها را تشدید کرده است.

 

6-دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس دولتی ایالات متحده و دانشمند برجسته این کشور گفت که اگر نوع اومیکرون از قبل در این کشور وجود داشته باشد، تعجب نخواهد کرد.

 

7-تجزیه و تحلیل های ابتدایی در رابطه با نوع جهش یافته اومیکرون نشان می دهد این ویروس در کشورهایی که واکسیناسیون ندارند شدیدترین ظاهر خواهد شد.

 

8-بر اساس گزارش اینسایدر مسئولان شرکت فایزر اعلام کردند در حال آماده سازی واکسن نسخه جدید برای مقابله با سویه اومیکرون هستند. این واکسن 100 روزه آماده خواهد شد. در همین حال شنیده می شود که شرکت داروسازی مدرنا نیز چنین تصمیمی دارد و قرار است واکسن کرونای مدرنا نیز در برابر اومیکرون آپدیت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها