برخی منابع از ورود یک کشتی اماراتی حامل تجهیزات و سلاح‌های سنگین به جزیره عبدالکوری در استان سقطری یمن خبر دادند که گفته می‌شود با هدف تاسیس پایگاه نظامی در این منطقه زیر نظر صهیونیست‌ها است.
کد خبر: ۱۳۴۹۶۲۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، یک کشتی اماراتی تجهیزات سنگینی را به منظور ایجاد پایگاه نظامی زیر نظر کارشناسان صهیونیستی به جزیره منتقل کرده است.

منابع خاطرنشان کردند: کارشناسان رژیم صهیونیستی روزانه با بالگرد به جزیره منتقل می‌شوند.

عبدالکوری یکی از مهمترین جزایر واقع در نزدیکی شاخ آفریقا و دارای اهمیت اقتصادی است، زیرا شش بخش نفتی در آن واقع شده و از نظر اداری به استان ارخبیل سقطری وابسته است.

عبدالکوری در ۱۲۰ کیلومتری جزیره سقطری واقع شده و مساحت آن ۱۳۳ کم مربع است. این دومین جزیره مهم بعد از ارخبیل سقطری است.

این جزیره مسکونی حقیقتی پنهان برای بسیاری است. چیزی که اکثر یمنی‌ها در مورد جزایر خود نمی‌دانند، این است که تقریبا ۱۰۰ هزار تن از جمعیت اصلی بین جزیره سقطری و عبدالکوری زندگی می‌کنند. اما امکانات زندگی برای ساکنان عبدالکوری بسیار کمتر از ساکنان سقطری است. عبدالکوری از نظر اداری وابسته به شهر قلنسیه در استان سقطری است.

گزارش‌هایی مبنی بر ساخت یک پایگاه هوایی مرموز در جزیره میون یمن وجود دارد که دارای موقعیت استراتژیکی بوده و مشرف بر تنگه باب المندب است.

خبرگزاری آسوشیتد پرس آمریکا گفت، امارات در احداث این پایگاه نقش دارد.

سفارت امارات در واشنگتن و مقام‌های اماراتی در ابوظبی به درخواست برای اظهار نظر درباره این خبر پاسخی نداده‌اند.

آسوشیتدپرس - به نقل از مقامات نظامی – افزود، تنش اخیر بین امارات و عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، تا حدی به دلیل درخواست امارات از دولت مستعفی یمن برای امضای قرارداد اجاره جزیره میون به مدت ۲۰ سال است.

تحقیقات شبکه الجزیره قطر در مارس گذشته نشان داد که امارات پایگاه نظامی خود در اریتره موسوم به پایگاه عصب را منحل و بخشی از تاسیسات و سازوکار‌های نظامی خود را به جزیره میون یمن منتقل کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها