مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب:

بازسازی مخازن بندرعباس با سازه های پیش تنیده باعث کاهش هزینه و سرعت اجرای عملیات شده است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه مدیرعامل آبفای هرمزگان از روند اجرای پروژه های آب و فاضلاب شهر بندرعباس بازدید و پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم(ص)، بازسازی مخازن داماهی و ششصد دستگاه بندرعباس را بررسی کرد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه مدیرعامل آبفای هرمزگان از روند اجرای پروژه های آب و فاضلاب شهر بندرعباس بازدید و پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم(ص)، بازسازی مخازن داماهی و ششصد دستگاه بندرعباس را بررسی کرد.
کد خبر: ۱۳۴۵۶۸۸

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه مدیرعامل آبفای هرمزگان از روند اجرای پروژه های آب و فاضلاب شهر بندرعباس بازدید و پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم(ص)، بازسازی مخازن داماهی و ششصد دستگاه بندرعباس را بررسی کرد.


حمیدرضا جانباز در بازدید از پروژه بازسازی این مخازن، استفاده از سازه های پیش تنیده در بازسازی و اجرای این مخازن را یک اقدام ویژه دانست و گفت: استفاده از این سازه ها علاوه بر اینکه استحکام لازم را داراست باعث کاهش هزینه و سرعت اجرای پروژه نیز شده است.


به گفته وی، استفاده از سازه های پیش تنیده در مقایسه با سازه های بتنی معمول در اجرای این پروژه ها باید به عنوان یک تجربه موفق در سایر نقاط کشور مورد استفاده قرار گیرد.


جانباز از مدیرعامل آبفای هرمزگان خواست در این زمینه تجربیات استفاده شده در بازسازی مخازن داماهی و ششصد دستگاه در اختیار سایر استان ها نیز قرار گیرد.


در ادامه بازدید های جانباز از پروژه های آبفا، امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به ارائه گزارش از پیشرفت فیزیکی بازسازی مخازن 30 هزار متر مکعبی داماهی و ششصد دستگاه اشاره کرد و افزود: بیش از چهار دهه از عمر این مخازن می گذرد که به دلیل خوردگی و فرسودگی دچار تخریب شده بود و امکان استفاده از آن امکان پذیر نبود  که با بازسازی دو باب مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی در ماه های گذشته یک مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی دیگر نیز هم اکنون با استفاده از سازه پیش تنیده در حال بازسازی است که باعث صرفه جویی در هزینه ها و افزایش ظرفیت آن نیز شد.

وی حجم مخزن در حال بازسازی داماهی و ششصد دستگاه را هر کدام 30 هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: برای احداث مخزن جدید با این ظرفیت به اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز بود که با بازسازی و استفاده از سازه های پیش تنیده، پروژه بازسازی هر یک از مخازن داماهی و ششصد دستگاه با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان به اتمام خواهد رسید.


قصمی همچنین به اجرای دومین تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس اشاره کرد و گفت: این تصفیه خانه در شهرک پیامبر اعظم(ص) با ظرفیت تصفیه 20 هزار متر مکعب در قالب دو مدول در حال احداث است که با تکمیل فاز اول، هشت هزار و 200 متر مکعب فاضلاب این شهرک تصفیه می شود.

وی ادامه داد، با تغییرات قیمتی طی سال های اخیر نیازمند 70میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه هستیم.
مدیرعامل آبفای هرمزگان پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم(ص) را 52 درصد عنوان کرد که در بخش ساخت ابنیه ها 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها