اگر می‌ خواهید پیام‌ های حذف شده واتساپ را بازیابی کنید، در این خبر به نحوه صحیح این کار اشاره شده است.
کد خبر: ۱۳۴۲۹۵۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که از پاک کردن پیام‌های خود در واتساپ پشیمان شده باشید، اما راهی برای بازیابی آن‌ها وجود دارد. به کمک یک ترفند دقیق که هر کاربر می‌تواند از آن استفاده کند، می‌توان پیام‌های پاک شده و چت‌های برنامه واتساپ را در تلفن‌های هوشمند بازیابی کرد.

در پیام رسان واتساپ، پیام‌ها و چت‌های ارسال شده بین کاربران در دستگاه‌های آنها ذخیره شده و پس از تحویل به گیرنده، از سرور‌های شرکت حذف می‌شوند. این بدان معناست که اگر یک کاربر چت‌ها را از تلفن هوشمند خود حذف کند، بازیابی پیام‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود. با این حال، چند راهکار وجود دارد که کاربران با استفاده از آنها می‌توانند برای بازیابی پیام‌های حذف شده در واتساپ و بازگرداندن چت‌های حذف شده در تلفن هوشمند خود، اقدام کنند.

نحوه بازیابی پیام‌های حذف شده با استفاده از Cloud (فضای ابری)

پیام رسان واتساپ دارای یک ویژگی کابردی است که به کاربران امکان می‌دهد از پیام‌ها و محتویات چت خود در فضای ابری، پشتیبان تهیه کنند. این یعنی چت‌های آن‌ها حتی در صورت گم شدن، سرقت یا عدم کارکردن تلفن هوشمند، ایمن و قابل بازیابی هستند. کاربران می‌توانند چت‌های خود را در Google Drive (اندروید) یا iCloud بارگذاری کنند و هنگام نصب و راه اندازی دوباره برنامه در یک تلفن همراه جدید، آن‌ها را مجددا بارگیری و استفاده کنند.

این قابلیت پشتیبان گیری در فضای ابری، کلید بازیابی پیام‌های حذف شده واتساپ، در تلفن هوشمند شما است. در پیام رسان واتساپ، پشتیبان گیری چت زمانی انجام می‌شود که کاربر استفاده کمی از برنامه داشته باشد (بین ساعت ۲ تا ۴ صبح برای کاربران اندرویدی). این یعنی اگر امروز یک پیام یا کل یک گفتگو را حذف کردید، می‌توانید به سادگی برنامه را حذف و مجددا آن را نصب کنید تا پیام‌های شما در ابتدای روز بازیابی شوند.

با استفاده از تلفن خود پیام‌های حذف شده واتساپ را بازیابی کنید

اگر از سرویس پشتیبان گیری ابری برای واتساپ استفاده نمی‌کنید، در صورت داشتن تلفن هوشمند اندرویدی، گوشی شما پشتیبان‌های Local چت‌ها را ذخیره می‌کند. از این روش می‌توان برای بازیابی پیام‌های قدیمی استفاده کرد که پس از نسخه پشتیبان پاک شده اند. به منظور بازیابی چت‌های حذف شده قدیمی واتساپ در گوشی‌های اندرویدی، کاربران باید از برنامه‌های مدیریت فایل استفاده کنند.
 
پیام‌ های پاک شده واتساپ را چگونه بازگردانیم؟

کاربر در ابتدا باید به پوشه Android بروند. سپس پوشه WhatsApp را پیدا کرده و پوشه Databases را در داخل آن باز کنند. پس از این مراحل کاربران باید نام پشتیبان قدیمی را که می‌خواهند بازیابی کنند از «msgstore-Year-Month-Day.۱.db.crypt۱۲» به «msgstore.db» تغییر دهند. این تغییر نام به واتساپ اجازه می‌دهد از فایلی که نام آن را تغییر داده شده به عنوان آخرین نسخه پشتیبان استفاده کند. البته در این روش کاربران تمام پیام‌های دریافت شده پس از تهیه نسخه پشتیبان قدیمی را از دست می‌دهند، اما این روش تنها راهکار برای بازیابی پیام‌های حذف شده واتساپ با استفاده از تلفن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها