با تهدید به لغو قرارداد جنگنده های اف- ۳۵ روی داد؛

فشار آمریکا به امارات برای عدم استفاده از «هوآوی» و دوری از چین

با عقب نشینی دولت آمریکا از درخواست استرداد؛

قاضی کانادایی حکم آزادی مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی را صادر کرد

یک قاضی در کانادا با امضای حکم آزادی مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی به مناقشه‌ای حقوقی- سیاسی که بیش از دو سال و نیم به طول انجامید، پایان داد.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۹۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، یک قاضی کانادایی با لغو شرایط وثیقه و امضای حکم آزادی، به بازداشت خانگی «مِنگ وانژو» مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی پس از دو سال و نیم پایان داد.

آزادی منگ وانژو پس از آن صورت گرفت که وی با وزارت دادگستری ایالات متحده به توافقی برای منع پیگرد قانونی دست یافت.

گفتنی است، وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه با اشاره به شرکت بانکداری هنگ کنگ و شانگ‌های با اشاره به موافقت منگ با صحت اظهارات چهار صفحه‌ای که گفته می‌شود اظهارات عامدانه و دروغین وی به نهاد مالی یک را به تفصیل بیان می‌کند، اعلام کرد: «منگ همچنین با عدم ارتکاب به سایر جرائم فدرال، ایالتی و محلی موافقت کرده است. اگر منگ این توافق را نقض کند، وی در معرض پیگرد قانونی برای تمام اتهاماتی قرار می‌گیرد که در سومین کیفرخواست لغو شده در این پرونده مطرح شده است».

وزارت دادگستری ایالات متحده در ادامه تأکید کرد که دولت آمریکا همچنین با پس گرفتن درخواستی که به وزارت دادگستری کانادا برای استرداد منگ داده، موافقت کرده است.

شایان ذکر است، دولت‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا همواره اتهاماتی علیه چین و همچنین غول‌های فناوری این کشور مبنی بر جاسوسی و سرقت اطلاعات از طرق مختلف از جمله حملات سایبری مطرح می‌کنند؛ حال آنکه پکن شدیداً این اتهامات را رد می‌کند.

پیشرفت‌های چشمگیر شرکت‌های فناوری چینی از جمله شرکت هوآوی در زمینه فناوری‌های نوین ارتباطی، دولت‌های غربی و شرکت‌های تابعه اشان را از پیدا شدن رقیبی قدرتمند که جایگاه آن‌ها را در عرصه فناوری‌های جهانی به مخاطره اندازد، به شدت نگران کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها