هلال‌ احمر خراسان رضوی به ۴هزار نفر خدمات درمان سرپایی کرونا ارائه کرد

معاون درمان و توانبخشی هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: چهار هزار و ۳۳۵ بیمار کرونایی در مشهد ظرف یک هفته اخیر انواع خدمات درمان سرپایی را در مراجعه به مراکز سرپایی این جمعیت دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۳۳۸۲۵

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، مصطفی ذاکر افزود: این خدمات که عبارتند از تزریق رمدسیویر، خدمات پرستاری، خدمات دارویی، ویزیت پزشک عمومی و متخصص و نیز تزریق عضلانی و اکسیژن‌تراپی در چهار مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری (BHCU ) هلال احمر به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا با کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد کار خود را در چهار مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در این شهر آغاز کرده است.

معاون جمعیت هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت: از ۲۶ مرداد ماه تا صبح امروز به صورت تفکیکی ۷۷۵ تزریق رمدسیویر، هزار و ۴۰۰ ویزیت پزشک عمومی، ۳۱۰ نفر ویزیت پزشک متخصص، هزار و ۷۰۰ نفر تزریق عضلانی و ۱۵۰ نفر از خدمات اکسیژن تراپی به صورت کاملا رایگان بهره‌مند شدند.

ذاکر افزود: این مراکز با هدف کاهش بار مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستانها و مراکز درمانی برای دریافت خدمات پزشکی و پرستاری، در چهار نقطه مختلف مشهد فعال شده‌اند.

وی با بیان این که ظرفیت پذیرش تجمیعی این مراکز ۱۰۰ نفر است ادامه داد: این مراکز در خیابان امام خمینی (ره)، مجتمع فرهنگی آموزشی شهدای امدادگر، خیابان رازی جنب آزمایشگاه جهاد دانشگاهی، قاسم‌آباد در تقاطع خیابان شریعتی و حجاب و جاده قوچان، آزادی ۱۳۱ انتهای خیابان پیامبر اعظم (ص) ۷۷ یا توس ۹۶ از سمت جاده قدیم واقع شده‌اند.

معاون درمان هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت: این مراکز از ساعت هشت تا ۱۸ فعال هستند و خدمات معاینه پزشکی و خدمات پرستاری از جمله تزریق داروی رمدسیویر به بیماران با نسخه پزشک و به صورت رایگان در آنها انجام می‌شود.

ذاکر ادامه داد: این مراکز تا زمان نیاز و کاهش مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانها، فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ۳۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۰ نمایندگی و شعبه، ۵۱۲ کارمند رسمی، قراردادی و پیمانی، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۴۰ هزار داوطلب و ۱۰۳ هزار نفر عضو جوانان هلال احمر دارد.

همچنین جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از خدمات ۱۴ هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر فعال در سطح استان برخوردار است. از این میان، سه هزار و ۴۶۵ امدادگر و نجاتگر متخصص در قالب ۱۳ شاخه امدادی همچون امداد کوهستان، سیلاب، حمایت روانی و اسکان اضطراری در خراسان رضوی به طور شبانه‌روزی در طول سال آماده ارائه خدمات کمکی و امدادی نجاتبخش به حادثه‌دیدگان این استان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها